Ik had een vraagje over mijn bmw 318i 1999 m43en hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
Heb de bmw nog geen week maar binnen een dag deden de eerste problemen zich alweer voor qua koeling ( zoals Bij al mijn andere BMW's

Had die dag 350 km gereden met de auto, s avonds voor mijn huis even rustig een sigaretje roken in de auto na een stuk rijden, zie ik na ongeveer 10 minuten dat de temperatuur begint op te lopen, dus ik zette de auto uit, en ineens een grote rookwolk en gesis onder de kap vandaan, zag dat het ergens achter het blok weg kwam.
Dus volgende dag zoeken wat het was, was het de koelwater flens op de achterzijde, lekker pruts werkje om te vervangen.. Nou die dus vervangen en ook de multiriem, brak me een stuk plastic af waar zon klik/schuif aan sluiting voor op het blok, die op een beun manier vast gezet nu en een nieuwe slang Inc aansluiting besteld.
Maar ik vond het toch raar hoe die zo snel kon overhitten dus ging kijken, en constateerde dat mijn koelvin niet aan springt. Waardoor die geen wind vangt als de auto stilstaat natuurlijk.
Nu ga ik morgen kijken of die het doet door hem rechtstreeks naar de accu te doe, ga er vanuit dat die het doet anders de visco vervangen ?
Maar waar moet in het dan gaan zoeken waardoor die niet gelijk aan springt, bij d'r temperatuur sensor en bij de thermostaat?
Zie dat als ik de dop van het expansie vat afhaal het water straaltje mooi spuiten dus de waterpomp is lijkt mij niet kapot ?
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven of helpen
Groetjes Masteraerox