Achterremblokken vervangen;
1) Wiel er af

2) Plastic doppen achter de remklauw voor de twee remklauw-bouten verwijderen. In onderstaande afbeelding heb ik ze er al af gehaald met een spitse knijp tang.

3) Twee bouten van de remklauw verwijderen, hiervoor heb je een 7 mm hex bit nodig, gebruik een ratelsleutel. Als je de bouten niet lost krijgt, moet je even met de ratelsleutel met bit even op en neer wringen, dan krijg je de bout wel makkelijk los.

4) Nu kun je voorzichtig de remklauw verwijderen. LET OP, laat hem nooit aan de slang hangen. (Ik heb het op de ophanging gelegd. Je kan het ook ergens aan hangen met een haak zodat de slangen vrijhangen), hier zie je dat ik een nieuwe remblokje er al in heb geplaatst, dit heb ik gedaan om straks de zuiger een stuk terug te duwen met een tool.

5) Verwijder de slijtindicator. Wees niet bang dat ie kapot gaat, zoals e39-528i (Joop) aangaf, zal je zeer waarschijnlijk toch een nieuwe nodig hebben om de service status opnieuw in te stellen in je iDrive, deze kosten gelukkig niet zo veel (ca. 15 euro, hierover plaats ik onderin nog een Howto). Bedankt Joop.
Heb hier helaas geen foto van gemaakt, maar wel een opgezocht op het net:

6) Verwijder de versleten remblokken

7) Poets de 7 mm hex bouten met een staalborstel en smeer ze al vast in met wat siliconen vet, ik heb siliconen vet van ATE (plastilube) gebruikt. LET OP; vet nooit op contact punten van de remblokken of op de remschijf smeren!

8.) Om de nieuwe remblokken te kunnen plaatsen in de remklauw moet je de zuiger een stuk terugduwen om ruimte te maken voor de nieuwe remblokken, ik gebruikte een lijmklem van 5 Euro!

9) Nadat dat gedaan is, kun je de remblokken er in plaatsen...

en de remklauw terugplaatsen aan de schijfrem.

10) De 7 mm hex bouten er terug in draaien en doppen er op.

11) De slijtindicator sensor terug er op. Zie punt 5.
12) Als tip van tom_il, remvloeistof reservoir checken en zo nodig, bijvullen.
Als alles goed is, voor dat je gaat rijden (testen), eerste even een paar keer pompen met de rem.
Ik geloof dat je meteen de remblok slijtage waarschuwing moet resetten nadat je je remblokken heb verwvanegn en je slijtage indicator.
Hieronder zie je hoe dat moet:
En testen.

Hopelijk hebben mensen hier wat aan, als ik iets vergeten ben of iets verbeterd kan, hoor ik dat graag.