Ik ken ryan persoonlijk niet, maar ik weet wel dat hij (zeer) kundig is. Durf hem ook niet tegen te spreken in die zin...
Maar wat die garage zegt is idd kolder...daar heeft ryan gelijk.
Ik weet verder ook niet wat ryan exact heeft gedaan. Maar als het BSD netwerk beinvloed wordt door die andere componenten zou ik toch naar iemand toegang die bijv het bsd signaal kan bekijken en vervolgens een relatie kan zien door bijv een van die andere componenten te ontkoppelen (IBS, dynamo, waterpomp). Stel bij het ontkoppelen van deze componenten "zeg de dynamo" en vervolgens is je olie sensor te zien...(dynamo en oliesensor delen bsd kabel naar dme in onderstaande link)
Kost je hooguit 1 uur diagnose tijd/kosten, schat ik
Hier een link van de bsd kabel configuraties
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92- ... or/oYPEvM2
Op bimmerprofs staat ook wat geschreven wanneer men niet de juiste type dynamo monteerd icm BSD signaal.
Conditie en olie sensor zit ineen. Zoek maar op newtis.info op oillevelsensor van jouw betreffende uitvoering
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht