Ik zal mijzelf eerst voorstellen(sorry dat ik dit niet eerder heb gedaan, lees al wel een tijdje mee). Ik ben Maik, 27 jaar en begin per 1-1-2020 als ZZP-er. Ik ben IT-consultant en moet door heel Nederland naar klanten. Doordat we ook veel privé rijden zit ik ongeveer op 80.000km per jaar. Om een goede start te maken(en niet te duur) heb ik een BMW 525D uit 2006 met 260k KM’s op de klok. De auto heb ik gekocht met “garantie” voor 10k KM en groot onderhoud. De garage heeft de motor-olie, filters en accu vervangen. Afgelopen maandag hebben we de auto opgehaald.
Dan nu het volgende deel:
Maandag na ophalen kregen we direct een PDC Uitgevallen melding. Kan gebeuren, na uitlezen bleek de sensor rechtsvoor defect. Woensdag zijn we met de auto voor een mini vakantie naar Denemarken gegaan. 4 volwassenen + bagage en onderweg kregen we 2 keer de melding dat er problemen waren met de niveauregeling(auto hangt niet scheef of op de kont).
Onderweg een aantal stops gemaakt en olie gepeild, die zat net onder het maximum. Toen werkten de parkeersensoren ineens wel weer.
600km verder kregen we opeens de melding “storing Rijregelsysteem”. De BMW bleef zelf gas houden, reageerde niet meer op gas geven. Op de vluchtstrook de auto in de vrij gezet, waarna hij uit zichzelf meer toeren begon te maken. Na het uitzetten en opnieuw starten van de auto liep hij rottig en niet op alle 6 cilinders. Auto wordt nu teruggehaald naar NL waarbij de eerste constatering was dat de turbo olie heeft opgezogen, want het oliepeil zat op het minimum. Tevens was de accu helemaal leeg en geeft de auto nu meerdere meldingen waaronder “Storing Transmissie”.
Nu de moeilijke vraag, kan ik deze auto nog wel vertrouwen, en is het vervangen van de turbo wel voldoende? Ik dacht juist een “betrouwbare” auto te kopen, maar heb er nu geen goed gevoel over..
Sorry voor het lange verhaal
