BMW F20 118i M line edition

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
RemmyH

BMW F20 118i M line edition

Bericht door RemmyH » 19 dec 2022, 04:48

Goedemorgen allemaal,

Ik ben Remmy woonachtig in Almere en sinds 2 weken in het bezit van mijn/onze derde BMW in 38 jaar.
Mijn vrouw gaat er het meeste in rijden aangezien ik zelf een lease auto rij. Maar daarmee ga ik stoppen met de bijtelling per 01-01-2023 en vandaar dat we de BMW gekocht hebben.

Onze nieuwste aanwinst is een BMW f20 118i M sport edition uit 09-2017.
Hij komt officieel uit Duitsland en is in december 2020 ingevoerd en geregistreerd door het RDW.
Wij zijn de derde particuliere verzorger/eigenaar sinds de geboorte van de auto.
Nadeel is wel, we hebben geen NL handleiding van de auto. Die moet ik nog ergens zien te downloaden of anders kopen?

2 jaar geleden heb ik ooit eens een ODB stekker aangeschaft (voor onze mini destijds) en die komt nu mooi weer van pas.
Bimmercode had ik al gekocht en ik ga mij daar ook eens in verdiepen binnenkort wat ik kan coderen.

Zijn er bepaalde opties waarvan jullie zeggen dat en dat kun je doen?
Ik probeer nu een beetje het forum door te spitten om te zien hoe of wat er mogelijk is en waar je met de auto op moet letten.
Welke olie bijvoorbeeld?
Het olieverbruik moet ik nog gaan berekenen. Hopelijk valt dat mee.

Het is tot nu toe een zeer fijne auto. De kleur staat h’m goed icm de zwarte 18 inch velgen en de zwarte nieren.

Hopelijk is dit een actief forum waar ik veel tips kan krijgen en ik anderen ook weer mee kan helpen.
Iedereen alvast fijn feestdagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
BimmerPortal Team

Re: BMW F20 118i M line edition

Bericht door Robin » 19 dec 2022, 10:46

Welkom Remmy!

Ontzettend mooie wagen! Ben zelf niet echt op de hoogte van wat je kunt coderen bij een F20. Wat ik zelf meteen heb gecodeerd bij m'n E46 is dat de wagen automatisch op slot gaat wanneer ik 15 km/u aantik. Fijn gevoel dat iemand onderweg je deuren niet open kan trekken als je bijvoorbeeld bij een stoplicht staat te wachten. Daarnaast ook gecodeerd dat de auto na 2 minuten automatisch op slot gaat als ik hem ontgrendel met de afstandsbediening maar de deur(en) niet open.

Anyways, veel plezier en veilige kilometers gewenst met de F20!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

RemmyH

Bericht door RemmyH » 19 dec 2022, 17:05

Dank je wel Robin! :duim:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 19 dec 2022, 20:24

Welkom Remmy,

YESS!! weer een 1-serie rijder erbij.
Nog wel een hele dikke F20 lci.

Qua coderen zijn de opties bijna eindeloos bij een F20.
Ik heb het ook laten doen bij mijn F20 125d, we zijn bijna een half uur bezig geweest om alle opties door te nemen.

Nog plannen met je BMW of laat je hem lekker zo?
Afbeelding
Volgende evenement:

RemmyH

Bericht door RemmyH » 19 dec 2022, 21:39

Hey Mieske,

Dank voor je reactie.
Plannen met de bmw?
Tja, weet nog niet hoe of wat. Ik wil h’m niet teveel geven, maar ik heb wel een gloss black dakspoiler besteld op Ali.
Ben benieuwd of dat wat is.
Heb wel meteen een setje winterbanden op originele bmw velgen gekocht op mp. Continental snowtrack met nog 7 mm profiel voor €200. Was geen slechte deal dacht ik.

Verder nog een beetje kijken wat ik wil.
Ik denk wel aan een stage1 tuning bij BR (daar lees ik goede berichten over maar is niet echt naast de deur bij Almere) maar dat zal ergens tegen de zomer worden.
Eerst wil ik even aankijken hoe het met het olieverbruik is.

Ik weet alleen bij God niet waar te beginnen met bimmercode.
Ik heb wel al voor elkaar gekregen dat de radio meteen uitgaat zodra het portier open gaat met de motor uit.

Misschien dat iemand een lijstje heeft met wat je kan doen?

DeDude

Bericht door DeDude » 21 dec 2022, 12:50

Lekkere uitvoering zo! geniet ervan.

Mbt je opmerking op de Handleiding. Ik liep tegen hetzelfde aan met een Duitse handleiding.

Via de BMW app / BMW Drivers Guide kom je echter een enorm eind. Echt ontzettend handig ingericht, die ik wekelijks nog wel keertje raadpleeg.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

RemmyH

Bericht door RemmyH » 21 dec 2022, 18:55

Via de bmw app?
Stom, had ik nog niet eens aan gedacht.

Thanks voor de tip!

DeDude

Bericht door DeDude » 21 dec 2022, 19:05

Jep de BMW app en voor gedetailleerde volledige handleiding de BMW drivers guide. Moet je ook inloggen met je VIN / BMW account, de handleiding wordt dan dus ook aangepast op jouw auto. Als ik bijvoorbeeld in mijn geval de verlichting raadpleeg, dan is die specifiek met toelichting op de adaptieve verlichting module.

De zoekmodule werkt ook heel intuïtief, op woorden maar ook op afbeeldingen, zie hieronder.

bimmercode ook wel interesse in. Al weet ik ook niet echt wat ik allemaal ermee kan. Heb eigenlijk maar twee wensen en dat is de uitlaatkleppen altijd open en de radio uit bij uitzetten motor. Blijf dat zo’n raar typisch BMW gevalletje vinden.

Ah en ik zou heel graag sport en sport+ anders coderen , maar weet niet of dat kan. Sport alleen het onderstel en sport+ onderstel en motor, maar wel met ESP aan.

Start stop is bij mij er al uitgehaald door de vorige eigenaar.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leen op 28 dec 2022, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”