Kuupertie schreef: ↑21 jan 2023, 08:36
Hoezo luchtbalgen moeten vervangen zijn bij 200dkm. Die ga je toch niet preventief vervangen ?!
Zeker als je het zelf kunt zou ik dat wel doen, zoals hierboven gezegd wordt staat je stil als het fout gaat. Dan kunnen ze een dieplader voor je bestellen. Hier verderop staat een F11 die al maanden elke keer als ik 'm geparkeerd zie staan op 1 oor hangt, het hoeft dus niet meteen mis te gaan maar ik zou het risico niet nemen. Heb je geen meesturende achteras dan kun je ze voordeliger van Arnott nemen.
Ik denk ook dat het een zeldzaamheid is dat mensen een thermostaat en waterpomp vervangen.
Die waterpomp ging bij mij bij 130k stuk, achteraf had me liever het gedoe bespaard en deze eerder gewisseld. Ja, het is een duur ding, maar met dank aan BMW voor het achterwege laten van een temperatuurmeter voor het koelwater krijg je pas een melding als het allemaal te warm is geworden en sta je stil. Meteen de thermostaat gedaan zodat het maar 1x een KVS zwembad wordt. Wellicht had die het nog jaren volgehouden maar voor de beperkte meerprijs liever dat dan ook nieuw.
Je moet gewoon niet al te veel pech hebben, dat geld voor elke auto.
Die 'pech' kun je tot een laag niveau beperken door tijdig de juiste actie te ondernemen. Hier ook de lagerschalen laten doen van de N55. Dat was volgens velen pas vanaf 150k zinvol en alleen als preventieve maatregel. Bij 136k bleek dat echter net op tijd te zijn. Wachten tot wat anderen al vroeg vonden had heel veel pech veroorzaakt. Op enig moment gaat leeftijd ook meespelen en gaat het niet alleen nog maar over de gereden kilometers.
Ik geloof niet dat BMW per definitie duurder is als andere merken.
In ieder geval een stuk minder duur dan mijn vorige 3 Mercedessen en het werken eraan is veel makkelijker.
Als ik kosten zou willen besparen zou ik hem dat eerder zoeken in belasting en verzekering dan in onderhoud.
Er is geen BMW blok in deze generatie welke geen kwaaltjes heeft, als je ze voor bent kan het je toch best wat vervolgschade / kosten schelen.