Rico

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Rico

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 15:15

Hallo forummembers.

Sinds gisteren rij ik mijn 4e e46.

In 2003 kocht ik een 323i sedan uit 1999, fijne auto, maar helaas maar kort van kunnen genieten, iemand vond het nodig om me van de snelweg te drukken en de auto werd volledig afgeschreven.
Daarna kocht ik een e46 325i touring uit 2001. Heerlijke auto waar ik veel plezierige herinneringen aan heb overgehouden. Heb er van 2003 tot 2008 in gereden. In 2006 kocht ik mijn droom auto een e46 :///m:3 CS. Die ik vorig jaar heb verkocht aan een andere liefhebber. De mooiste auto die ik heb gehad.
Sinds gisteren rij ik weer in een e46, ik zocht een eentje in de prijsklasse tot 10000 euro.. wilde graag een nette auto, met lage kilometerstand. Ik heb altijd een zwak voor de Compact gehad en het is een 325ti geworden in het Topazblauw uit 2001 met 81000km. Ik weet dat het niet de meest sexy e46 is, maar wel een heerlijke rij en stuurauto.

Paar dingetjes moeten anders, nieuw M stuur en een nieuw pookje, mattenset vervangen door gewoon zwart, en er zit een open lichtfilter in en die wil ik vervangen door een originele luchtfilter(kast).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Griffendahl

Re: Rico

Bericht door Griffendahl » 16 jun 2009, 15:42

Mooi ding vooral de kleur :+ denk dat we die CS ook wel eens langs hebben zien komen... ;) Ook nog een 1 serie gehad toch ?? Kan het zijn die dat die tegenwoordig in Meppel rijdt... ??

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 15:56

Ha betreffende de CS kwam ik al een topic tegen op dit forum. Geen idee betreffende die 1 serie.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 16 jun 2009, 16:28

Strakke compact Rico, welkom 8)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 16 jun 2009, 18:28

Welkom Rico, nette Compact heb je daar, wel een verschil met de CS zeker? De mooiste wielen en bijzonder interieur ook :duim:

Doe je nog wel iets aan die achterlichten?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 22:01

Inderdaad een verschil tov de M3 CS, de auto voelt een stuk communicatiever aan als de M3. Veel meer een gooi en smijt auto. De M3 is veel sneller, maar mist een agile stuurgevoel. De M3 moet je echt de bocht door sturen de compact smijt je door de bocht.

Andere achterlichten ? De face lift bedoel je ? Ik zal er eens over nadenken.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 16 jun 2009, 22:05

Welkom Rico!

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jun 2009, 22:10

Rico, welkom op het E46Forum!
Waar zijn de foto´s van de andere nieuwe aanwinst? :///m: !!!

Je hebt al flink wat mooie BMW´s gereden, maar deze link snap ik niet helemaal..

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 22:19

Je bedoelt de stap naar een e46 325ti compact ? ;D

Deze auto heb ik niet voor de mooi gekocht. De compact slechts een woon werk auto. Een nette e46 vinden, ongeacht welke uitvoering in de 10000 euro prijsklasse is bijna zoeken naar een naald in een hooiberg.. en als je hem hebt gevonden dan is ie gisteren verkocht. De compacts blijven een beetje buitenschot als het gaat om afgeleefde, sjonnie uitgevoerde bakken. In de loop der jaren heeft de Compact een bepaalde groep liefhebbers getrokken die nou juist op de goede manier met hun auto omgingen. Die gingen vooral voor de kwaliteiten en het rijden en niet voor de show.

Dat was eigenlijk precies wat ik zocht. In combinatie met een 6 cylinder, wat mijn motor is en blijft. Fris innerlijk en uiterlijk,.. en de keuze was voor mij gemaakt.

Waar het mij omgaat is het rijplezier wat die bied. Vandaag de dag koop je niet veel bijzonders voor 10000 euro.. helemaal niet als je graag BMW wilt blijven rijden. Deze auto vind ik nou juist wel bijzonder.. want alles wat ik in een auto zoek, heeft ie... RWD, 6 cylinder, voldoende vermogen en een goed onderstel, leuk smoelwerk en dito wielen (vind ik) Daarnaast. iets minder belangrijk, maar wel de sjeu.. de juiste uitrusting, Xenon, sporstoelen, stof leer, sportstuur, stoelverwarming, niet nodig maar het zit er op. Open dak.. best lekker.. automatische airco, cruise control. Armsteun etc etc..

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jun 2009, 22:27

Duidelijke uitleg :duim:, snap de link!

Zie ik nou ook een Eisenmann? :~. Een zeer mooie Compact, dat zeker! Vooral de wielen vind ik erg mooi! Interieur is ook totaal iets anders en dat misstaat hem zeker niet! Alleen de achterlichten .. Daar zou ik nog even verandering inbrengen, zie foto onder de spoiler tag :).
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
PS. Die matten kunnen niet hé? :D

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 22:35

Ha een eisenmann. Heb niet zoveel met sportuitlaatjes.. maar deze klinkt wel erg leuk, en ziet er ook bescheiden uit. Ik heb er ook een open luchtfilter op, maar die gaat er af en ik wil een originele lcuhtfilterkast. Ben niet echt een fan van open filters.. Daarnaast uiteraard de matten vervangen.. gewoon voor effen zwart. Achterlichten die je post zijn ook wel netjes.

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jun 2009, 22:38

Oogt op een Eisemann, kan er naast zitten :).

Ben benieuwd na de updates! Mocht ik weer eens in de buurt zijn van Groningen, dan tuf ik wel een keer langs :). Ben wel benieuwd na de Compact in real live! :duim:

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 22:42

Je hebt gelijk hoor betreffende de uitlaat. Deze auto is indertijd door Braspenning in opdracht van de vorige eigenaar naar NL gehaald, vorige eigenaar heeft hem 6 jaar gehad en voor het technische gebeuren is die altijd bij Braspenning in onderhoud geweest.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 16 jun 2009, 22:47

Hoi Rico
Ik zag de Brasspenning sticker al zitten. Hebben ze er nog wat aan getuned? Mooi ding verder.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Rico

Bericht door Rico » 16 jun 2009, 22:52

Daniël je bent welkom voor een bak koffie, je weet me te zitten ;)

Ondertussen heb ik wel de braspenning stickers er af gehaald, ben niet zo'n stickerfanboy.. Braspenning heeft er een ander onderstel onder gegooid, weet niet precies wat. Ander in en uitlaat en mischien nog wat dingetjes.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”