Tja over doordrammen kun je ook een hele discussie beginnen natuurlijk maar waarom ga IK nu juist voorbij aan het punt van discussie? De discussie die wij hebben is immers hoe veel beter een winterband wel of niet is :? Volgens mij haal ik steekhoudende argumenten aan waarom ik niet overtuigd ben maar inhoudelijk krijg ik daar geen antwoord op. Jij gaat gewoon totaal voorbij aan het feit dat jouw eigen ervaring is gebaseerd op totaal verchillende bandenmaten. Roken is niet gezond, minder roken wel minder ongezond. Een breedte set is ongezond, een minder brede set a la 205 brede met soepelere en hogere wangen is minder ongezond......205 brede winterbanden zijn wellicht het beste voor je gezondheid. Heb ik dat nodig in NL vraag ik me vervolgens dan af, want scheelt dat zoveel :?DJLeonardo schreef:Ik vind het wel een beetje doordrammen en de het punt van de discussie totaal voorbij gaan. Wat het mij zegt is dat als ik voor veiligheid wil kiezen, het een goeie keus is voor een winterset te gaan. En dat op internet dezelfde ervaringen te vinden zijn evenals rij- (en slipscholen!) die hetzelfde zeggen... daar kan je idd je kop voor in het zand steken. Een beetje hetzelfde als blijven beweren dat roken gezond is.
En om je voor te zijn, alleen een ja als antwoord vind ik niet voldoende
DJLeonardo schreef: Wordt vervolgens frontaal geramd, meisje morsdood.
Dan denk ik... tragisch. Zou het hebben geholpen als iemand haar betere bandjes zou hebben aangeraden?
Misschien had het geholpen als ze niet in een Fiat Punto had gereden en zo lust ik er nog wel een paar maar schrijf het vooral toe aan de banden (| Trouwens wanneer ruil jij die gevaarlijke achterwiel aangedreven BMW in voor een maximaal veilige Audi A4 Quattro
Niels schreef: De punten die ik hier aanhaal zijn puur op basis van natuurkundige feiten: energie omzetting, oppervlakte druk en wrijving.
Bij de LOI kun je geloof ik wel studies lezen