Ombouw schakel naar Aut. en jankend geluid optrekken/rijden
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Ombouw schakel naar Aut. en jankend geluid optrekken/rijden
Zo te lezen heeft Egbert er meer verstand van, dit was mijn eerste boerenverstand ingeving 
Re: Jankend geluid bij optrekken en rijden
Beens1 schreef:Eerst was het 'gewoon' hetzelfde geluid. Nu heb ik gemerkt dat er tijdens het rijden het geluid tweetonig wordt. Dus er gaan meer lagers meejanken.Egbert-Z schreef:Is het geluid bij rijden anders? Met andere woorden... gaan er dan nog meer lagers meejanken?
De bak heeft lange tijd zonder olie gezeten, misschien is het daarvan gekomen.
Die is dus gewoon kapot.
De olie heb je echt nodig voor de smering anders is het snel over met de lagers.
Dit is ook de reden dat een automaat niet gesleept kan worden. Een automaat heeft geen spatsmering, maar geforceerde smering.
Dus bij afstaande motor geen smering.
heeft die bak ook gereden terwijl er geen olie in zat??
het zou eventueel ook het druklager kunnen zijn (zou financieel heel fijn zijn als dat het probleem is) maar als die bak zonder olie heeft gelopen kun je er vanuit gaan dat er lagers kapot zijn
het zou eventueel ook het druklager kunnen zijn (zou financieel heel fijn zijn als dat het probleem is) maar als die bak zonder olie heeft gelopen kun je er vanuit gaan dat er lagers kapot zijn
-- Houdoe wanne --
Ergens in de berichten van Beens1 lees ik dat de bak kurkdroog was en dat ze daar afgelopen week pas achtergekomen zijn. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat er zonder olie in de bak gereden is.... en dat er dus het nodige aan lagers e.d. kaputt is.
Kun je twee dingen doen... gewoon zomaar een tweedehands bak er onder gooien zonder precies te weten wat de staat ervan is... of de huidige bak laten reviseren door een gerenommeerd revisiebedrijf. De eerste optie is denk ik de goedkoopste.
Wat ik me nu afvraag, is hoe het heeft kunnen gebeuren dat de bak droog is komen te staan :?
Kun je twee dingen doen... gewoon zomaar een tweedehands bak er onder gooien zonder precies te weten wat de staat ervan is... of de huidige bak laten reviseren door een gerenommeerd revisiebedrijf. De eerste optie is denk ik de goedkoopste.
Wat ik me nu afvraag, is hoe het heeft kunnen gebeuren dat de bak droog is komen te staan :?
kapotte keerringen zijn vaak de oorzaak.
Gebeurt vaker. Maar wat ik dan niet snap??? De olie loop er niet met volle vaart uit. Dan zie je toch olie onder je auto liggen.
Of ben ik de enige die daar op let
Gebeurt vaker. Maar wat ik dan niet snap??? De olie loop er niet met volle vaart uit. Dan zie je toch olie onder je auto liggen.
Of ben ik de enige die daar op let
-
Cliff
Denk het niet... zie het zelf ook wanneer ie ook maar wat zweet...
Wat betreft je probleem... persoonlijk denk ik ook dat je versnellingsbak het ver gehad heeft ;(
Wat betreft je probleem... persoonlijk denk ik ook dat je versnellingsbak het ver gehad heeft ;(
Ik let daar ook wel op, maar helaas heb ik het niet kunnen ontdekken bij deze auto omdat het probleem er waarschijnlijk al was toen ik de auto heb gekocht. We vroegen ons wel af wat het geluid kon zijn, maar dachten dat het niet veel kwaad kon. Weet inmiddels wel beter.Fabian79 schreef:Maar wat ik dan niet snap??? De olie loop er niet met volle vaart uit. Dan zie je toch olie onder je auto liggen. Of ben ik de enige die daar op let
De druklager kan het niet zijn, die begint herrie te maken wanneer de koppeling ingetrapt wordt/is. Heb ik me laten vertellen bij de BMW-dealer...verheeske316 schreef:het zou eventueel ook het druklager kunnen zijn (zou financieel heel fijn zijn als dat het probleem is) maar als die bak zonder olie heeft gelopen kun je er vanuit gaan dat er lagers kapot zijn
-
Cliff
Andersom juist... de druklager maakt herrie indien hij in neutraal staat zonder ingetrapte koppeling... als het pedaal wordt ingedrukt verdwijnt het geluid... 
hmmm, vreemd. Nou ja, 't was ook maar een kantoorgast daar. Misschien dacht ie slim te zijn? 
Maar maakt deze ook herrie wanneer je rijdt?
Maar maakt deze ook herrie wanneer je rijdt?
Laatst gewijzigd door Gast op 02 feb 2010, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Balie personeel bij bmw dealers weten ook niet zoveel hoor
(Ben vorige week weggestuurd bij de BMW-dealer hier, was daar werkzaam als stage-monteur. ik weet dat ik iig nooit bij een dealer ga werken en ik zal er mijn auto ook nooit heen brengen)
maar ontopic:
het druklager staat continu in contact met de koppeling ook als je hem intrapt alleen draait dan de koppeling niet meer vandaar dat dan het geluid stopt, Mits het je druklager zou zijn uiteraard.
en om daar achter te komen zal toch de bak eraf moeten...
of er moeten nu al lager-kogeltjes op de grond liggen onder je auto haha dat zou makkelijk zijn
maar ontopic:
het druklager staat continu in contact met de koppeling ook als je hem intrapt alleen draait dan de koppeling niet meer vandaar dat dan het geluid stopt, Mits het je druklager zou zijn uiteraard.
en om daar achter te komen zal toch de bak eraf moeten...
of er moeten nu al lager-kogeltjes op de grond liggen onder je auto haha dat zou makkelijk zijn
-- Houdoe wanne --
-
Cliff
Al rijdend zul je hem niet horen.. 
Hallo allemaal,
Inmiddels is mijn auto alweer even geleden gerepareerd. Een tweedehands bak van €150 euro, een nieuwe remcilinder en een set nieuwe remschoenen verder doet de auto precies wat hij moet doen. Zonder het vreemde jankende geluid.
Toen de bak vervangen was, kwamen we erachter dat de rechter remcilinder zo lek als een mandje was. De olie liep er met stralen tegelijk uit. Toen de remcilinder vervangen werd, viel de remschoen in stukken op de grond. Het was dus niet iets van een paar weekjes.
Maar goed, de auto is gerepareerd en rijdt weer als een zonnetje!
Inmiddels ben ik van plan de auto in te ruilen voor een automaat. Dat is toch een makkelijker manier dan ombouwen.
BTW: bedankt voor jullie hulp en adviezen.
Inmiddels is mijn auto alweer even geleden gerepareerd. Een tweedehands bak van €150 euro, een nieuwe remcilinder en een set nieuwe remschoenen verder doet de auto precies wat hij moet doen. Zonder het vreemde jankende geluid.
Toen de bak vervangen was, kwamen we erachter dat de rechter remcilinder zo lek als een mandje was. De olie liep er met stralen tegelijk uit. Toen de remcilinder vervangen werd, viel de remschoen in stukken op de grond. Het was dus niet iets van een paar weekjes.
Maar goed, de auto is gerepareerd en rijdt weer als een zonnetje!
Inmiddels ben ik van plan de auto in te ruilen voor een automaat. Dat is toch een makkelijker manier dan ombouwen.
BTW: bedankt voor jullie hulp en adviezen.