Erik R. schreef:Wat je moet doen ( geld voor het voorgedeelte maar is achter het zelfde denk ik)
Er zitten geloof ik op het standaard stekkertje 3 draden nu moet je 1 van de buitenste draden gaan bruggen naar een leeg contact dacht de buitenste. Maar kun je gewoon testen draadje op contactje houden en dan op een lege tot dat de leeslampjes werken in het ergste geval gaat de zekering stuk, je auto moet wel op contact staan en je moet wel het leeslampje knopje indrukken dan.
Het enigste is dat je auto wel op contact moet staan anders doen de leeslampjes het niet weet niet of dit normaal ook zo is voor de mensen die de luxe set hebben.
Bij mij werkt het inieder geval achter heb ik die luxe set er niet in gezet want gebruik toch alleen maar de leeslampjes voor.
Bij de auto's die dit standaard hebben zit er een extra plus draad maar om nou alles los te gaan halen om een extra draad te trekken is ook veel erk dus kan je beter de bestaan de + gewoon bruggen
Succes
Ik heb dat zojuist geprobeerd (de buitenste twee contacten verbonden met elkaar) en inderdaad, als je dan op de desbetreffende knop druk gaat de bijbehorende leeslamp fikken.
Echter alleen als de bestaande (middelste) lamp brand, en da's volgens mij niet de bedoeling.

Dus ook als het contact uit staat en je de reguliere binnenverlichting aanzet, kan je de leeslamp aan- en uitzetten. Totdat je de binnenverlichting uitdoet (of uitgaat omdat je de deur sluit), want dan dooft ook de leeslamp. (|
Nee, ik ben bang dat het toch een kwestie is van een draad trekken, tenzij een van de forumcollega's het tegendeel bewijst. Vooralsnog kies Ik voor een geschakelde draad vanaf de zekeringkast, moet toch nog een draad trekken voor de nog in te bouwen autodim binnenspiegel.