onderhoud en idrive

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
konnie1
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2011, 15:33

onderhoud en idrive

Bericht door konnie1 » 09 mei 2011, 17:33

Ik heb net mijn allereerste bmw gekocht zoals ik al zei in het "stel je zelf voor" gedeelte.

Nu heb ik een paar vragen v.w.b de idrive,

Als ik in de idrive zit en bij de service gedeelte zit zeg maar dan laat die bijvoorbeeld zien hoever je remblokken en motorolie zijn .
Daar staat een kmstand achter, wat betekent die stand? bij mijn remblokken staat bv 34000km en de olie staat op 24000 km.

En bij de roetfilter staat 170000km , moet de filter bij 170000 vervangen worden, of kan ik er nog 170000km mee rijden?

Ook heb ik de accu eruitgehaald en de accubak schoon gemaakt, nu las ik ergens dat ik dan mijn accu opnieuw moet inleren....

Moet dit ook als de oude accu weer terug erin is gegaan?

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Kingfisher » 09 mei 2011, 18:38

Hallo Konnie1,

De kilometerstand bij de remblokken en motorolie geeft aan hoeveel km nog te gaan tot vervanging.

Verwarrend genoeg is de kmstand bij het roetfilter juist de km-stand wanneer het roetfilter vervangen moet worden.

Als je je oude accu terugplaatst hoeft hij niet opnieuw ingeleerd te worden, dat is alleen maar als er nieuwe hardware is geplaatst.

Gebruikersavatar
Mooggie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22 sep 2007, 15:48
Locatie: Lisse

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Mooggie » 09 mei 2011, 19:33

Kingfisher schreef: Verwarrend genoeg is de kmstand bij het roetfilter juist de km-stand wanneer het roetfilter vervangen moet worden.
Euhh ... weet je dat wel zeker? ;)

Ik zit nu op de km-stand 141.000 en de Idrive service geeft bij 'roetfilter' 70.000 km aan. Een tijdje terug was dat nog 80.000 km.

(kan wel aardig kloppen met de 200.000 km die er als levensduur staat voor het roetfilter trouwens ook)
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Gebruikersavatar
Mooggie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22 sep 2007, 15:48
Locatie: Lisse

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Mooggie » 09 mei 2011, 19:41

Zo zit het volgens mij dus:

- motorolie / remblokken voor / remblokken achter / microfilter / autocontrole / roetfilter -> resterende kilometers tot vervanging
- verplichte autokeuring / remvloeistof -> vaste data
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Kingfisher » 09 mei 2011, 19:43

Je hebt gelijk, sorry voor de verwarring. ;)

Gebruikersavatar
Tazran
Berichten: 338
Lid geworden op: 11 mar 2011, 11:44
Locatie: Het oosten

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Tazran » 09 mei 2011, 19:54

Darn. Bij mij zegt het roetfilter 4000 km. -_-

kan pijnlijk worden. Kennen jullie iemand die hem kan reviseren?

konnie1
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2011, 15:33

Re: onderhoud en idrive

Bericht door konnie1 » 09 mei 2011, 20:08

:duim: De auto heeft nu 169899 gelopen, dan is die wel vroeg vervangen.

Ik zal als de auto klaar is hem even van onderen bekijken op de brug, er zal vast wel een jaartal op de filter staan.

dus als ik er een nieuwe accu in zet met hetzelfde amperage of geweoon een identieke nieuwe accu.
moet ik dan naar de dealer?

Mijn vorige auto was een golf, en daar heb ik een odb kabel voor met uitleessoftware "vagcom", met dat kabeltje kan ik alles doen wat de dealer ook met hun testkasten kan.

bestaat er ook zoiets voor mijn 5 ?

Gebruikersavatar
Tazran
Berichten: 338
Lid geworden op: 11 mar 2011, 11:44
Locatie: Het oosten

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Tazran » 09 mei 2011, 20:12

Is geen VAG-auto. Dus dat apparaatje gaat niet lukken. Diverse mensen op het forum hebben wel zo een kastje. Moet je ff het forum afstruinen

konnie1
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2011, 15:33

Re: onderhoud en idrive

Bericht door konnie1 » 09 mei 2011, 20:45

@ Tazran

Ik bedoelde of er voor een e60 ook zo,n kabel te koop is met software, ik heb al op winkelplein.nl gekeken zie deze link: http://www.winkelplein.nl/obd4all/defau ... Id=1736788" onclick="window.open(this.href);return false;

kun je wat met deze kabel, of is het weggegooid geld? zoja wat kun je er mee dan.

hn500001
Berichten: 171
Lid geworden op: 22 apr 2011, 09:47

Re: onderhoud en idrive

Bericht door hn500001 » 09 mei 2011, 20:53

Konnie1
als is de accu identiek, dan nog moet hij opnieuw ingeleerd worden.
Pas welop met zomaar de kabel van de accu weg te halen. indien dit fout gaat kan je met hele dure reparaties te maken krijgen.

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: onderhoud en idrive

Bericht door suyker » 09 mei 2011, 21:01

Die onderhoudsperiodes moet je met een korrel zout nemen.

Iedereen kan die standen resetten.waardoor het echte onderhoud al veel eerder zou moeten komen dan dat ding aangeeft.

Vele verkopers doen dat uiteraard om maar te zeggen van kijk. Hij heeft voorlopig geen onderhoudt nodig.

Goede verkoop truc.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mustaa
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mei 2010, 10:42

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Mustaa » 09 mei 2011, 22:46

Hoe kan je daar achter komen?
Valt dat uit te lezen bij BMW of?

Gebruikersavatar
ronnyt
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mei 2010, 11:53
Locatie: Hamont (Belgie)

Re: onderhoud en idrive

Bericht door ronnyt » 10 mei 2011, 11:31

Ik zit al op -500km voor de roetfilter,maar in de garage zei men dat ik gerust nog enekel duizenden kms door kon rijden.
Merk ook totaal niks aan rijgedrag,dus waarom hem nu vervangen of laten reinigen.
Kan toch niet dat bij elke wagen de filter op 170.000km vol zit?

Gebruikersavatar
suyker
Berichten: 1608
Lid geworden op: 12 jan 2011, 08:54

Re: onderhoud en idrive

Bericht door suyker » 11 mei 2011, 19:21

mij is verteld door een specialist dat de filter makkelijk 300K aankan. Hij werkt bij BMW dealer.

Je kan ook in laten stellen dat hij gaat regeneren, zodat hij het vuil binnenin gaat verbranden
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: onderhoud en idrive

Bericht door Kingfisher » 11 mei 2011, 19:44

@Suyker: maar dat doet ie toch altijd al eens in de zoveel tijd? Als ik weer een pittig snelwegritje achter de rug heb, dan rijd ik altijd brommend door de straat alsof ik net een dikke Remus er onder heb laten zetten. Op dat moment is het roetfilter bezig troep te verbranden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”