318 Schokt een beetje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 12 mei 2011, 17:03

@dw70 das lekker duur zeg !!!! :( maar de rotor ziet er nog wel goed uit tenminste het deel wat contact maakt met het kapje wel dus die houdt het nog wel even vol. :)
Was toenet ook even op de sloop opzoek naar wat onderdeeltjes en toen had ik een verdeelkapje gezien wat een stuk erger was die was echt helemaal zwart op de contact puntjes.
Hebben jullie trouwens enig idee waar een mooi hoesje kan vinden voor mijn versnellingspook ? En ik zoek ook nog een beschermkapje voor de rotor en het verdeelkapje want deze zit er bij mij nog wel op maar ik moet hem tie-raps vastmaken :(
Dus het zou wel leuk zijn als ik die ergens goedkoop op de kop kan tikken en doen jullie dat ook vaak om onderdelen op de sloop te zoeken of bestel je het gewoon bij de bmw dealer of universele autoshop ??

@Beens haha ach ja elk idee is er weer een toch ? :) Toch nog bedankt voor je reacties in ieder geval :D

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door Beens1 » 12 mei 2011, 18:15

De slopen hier in de buurt (emmeloord, zwolle, lelystad) zijn vaak rijk bezaaid met de e30. Alleen zijn die vaak al helemaal 'kaalgevreten'. Niet veel waardevols meer uit te halen zegmaar. Hoewel van de feer in Lelystad nog wel eens een relatief volle heeft staan, waar je nog wel wat onderdelen uit kunt halen.

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 12 mei 2011, 18:20

Ja maar lelystad word voor mij een beetje ver ik woon zelf in Drenthe vlakbij emmen / musselkanaal dus dan is lelystad gauw 1.5 uur rijden haha.
Ik heb inderdaad wel wat e30`s gevonden hier in de buurt maar zoals je al zegt aardig kaalgevreten en in groningen zit ook een bmw sloper / specialist maar die had ook niet het spul wat ik nu zocht. Weten jullie misschien nog iets in hoogeveen die veel of vaak bmw`s heeft anders ???

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 12 mei 2011, 19:28

E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 12 mei 2011, 22:09

Ja goed idee inderdaad dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht (( Bloos ))

t.p.b.m.

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door t.p.b.m. » 22 mei 2011, 00:13

hoi ,gaaf een oude e30 ,een 318i als in injectie ,bmw ooit een monopoint injectie gemaakt ?zit er onder die grote zwarte inlaatpan niet een solex 2 traps carburateur ?
wat ook wel zou kunnen is dat je stationair toerental wat laag is ,maar als jij zegt hij accelereert goed als je meer gas geeft ,dat is wellicht je tweede trap die je voelt ,leuke auto ,co gehalte laten meten kan ook leuk zijn ,vaak wordt deze verdraait bij een apk emissie test .verbruik in de gaten houden kan je ook dingen laten zien .
deze auto zou gewoon optrekken tot zo,n 100kmh,daarna is die niet snel,is die dit wel,dan staat de carburateur weer verkeerd .
waanzinnige motor trouwens 140 kmh rijden en hij geeft een mooie roffel waar je erg lang van kan genieten .klinkt als een halve v8 roffel .
nadeel is de carburateur .en let op je koelvloeistof en controleer je radiateurdop op smelt plekken .dit weer ivm je koppakking .echt een fijne betrouwbaar beesie ,mits goed .
staionair toerental tussen 850 rpm en 950 rpm .dacht ik
succes mvg t.p.b.m.

t.p.b.m.

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door t.p.b.m. » 22 mei 2011, 14:35

probleem was al op gelost sorry ,niet goed alle pagina,s gelezen .groeten t.p.b.m.

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 22 mei 2011, 20:03

Hoi tpbm. Toch leuk dat je even een berichtje stuurt hoor ! Ik kan op het moment mijn toerental nog niet zien helaas :( ga binnenkort wel een toerenteller kopen dus dan hou ik dat eens in de gaten want ik vermoed sowieso wel dat het stationair toerental erg laag is. Hoe kun je dit ook alweer aanpassen eigenlijk ?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 22 mei 2011, 22:17

Heb je een schakel: 850 +/- 50 tpm
automaat: 750 +/- 50 tpm

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=05
martin318 schreef:Hoe kun je dit ook alweer aanpassen eigenlijk ?
Je bent het toch niet vergeten? :hug:

Aan de voorzijde zie je 3 slangetjes (met een T stuk in het midden). Volg het linkse slangetje. Dat gaat naar een klep. Onder deze klep zit je stationair stelschroef.
Rustig draaien en onthoudt altijd hoe de stelschroef staat vooraf! Max een hele slag draaien en dan even laten lopen. Onthoudt wat je na aanvang gedraaid hebt. Rustig aan, dit is geen montageschroef die je in de muur draait om een schilderij op te hangen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 22 mei 2011, 22:40

@DW70 Ja sorry :( Heb nog een hoop te leren over autotechniek haha en natuurlijk specifiek deze bmw :)
Maar nogmaals bedankt voor de info zal morgen gelijk eens kijken of ik hem kan vinden. Ik weet inderdaad dat het een belangrijk schroefje is hoor !! :amen:

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 07 jul 2011, 14:40

Hoi allemaal even een vervolg op dit probleem.
Het schokken is er ondertussen wel helemaal uit maar hij wil nog steeds erg snel afslaan.
Ik heb ondertussen carburateur reiniger geprobeerd er zit een nieuwe uitlaat onder en ik heb ook eens de bougie kabels nagemeten vanaf de bobine en die zaten allemaal tussen de 6.5 tot 8 ohmn.
Als die warm is wil die ook erg slecht starten met koude motor is het sleutel om en draaien maar als die wat warmer is gaat het moeilijker.
Hij slaat ook veel sneller af als die koud is wanneer de motor warm loopt is het afslaan ook al wat minder.
Dus waar zal ik eens zoeken ?
Het toerental lijkt mij ook wel goed want er zit sinds kort een toerenteller in en die geeft ongeveer 1000 toeren aan bij stationaire loop.
Ik had ook aal topic geopend over het uitlezen van het motor management systeem omdat mij dit een handig hulpmiddel leek maar of en hoe dit mogelijk is is mij nog niet helemaal duidelijk aangezien ik alleen apparatuur kan vinden voor auto`s van na 1987 en die van mij is 86.
Dus zou het graag horen als jullie nog goede ideeën hebben ? Ik zat zelf nog te denken misschien kleppen stellen maar heb geen idee hoe dit zit bij mijn motor dus hoor graag weer iets terug !

Mvgr,
Martin

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 10 jul 2011, 22:15

de kleppen mogen wel eens gesteld worden. Zeker bij een M10 motor. En dat zou ik in jou geval laten doen.
En dat hij warmer moeilijker start is niet zo schokkend. Dat hebben bijna alle e30's. Je voetje halfgas indrukken en zelfs volgas wil wel eens helpen als het warm is (of heet is).

Maar dat je het motor management systeem wilt uitlezen, daar zie ik persoonlijk niks in. Die staat bij dit systeem nog zo in zijn kinderschoenen, dat de info die je krijgt zo star is, dat je daar bijna niks mee kunt. Volgens mij verwacht je er veel te veel van.

Zelf heb ik ook niks voor mijn e30 en ik heb het ook niet gemist in al die jaren.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 10 jul 2011, 23:25

Hoi dw70.

Ja dan zou ik even een bedrijf in de buurt moeten vinden die dat nog voor me kunnen doen ! En hopelijk niet te duur haha.
Fijn om te horen dat dat warme starten niks nieuws is bij een E30 gas indrukken werkt inderdaad wel dat klopt !
Ik wist inderdaad niet wat je er met deze auto mee kon met het management systeem maar dan hebben we weer iets geleerd :)

Dus weer bedankt voor de info en zal eens kijken waar ik mijn klepjes kan laten stellen voor een redelijke prijs !
Hoevaak moet dat eigenlijk gebeuren dan ?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 11 jul 2011, 09:27

per 15.000km 1x
Eerder mag altijd en zal ook wel nodig zijn.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 11 jul 2011, 12:17

Ja heb geen flauw idee wanneer en of dat voor het laatst gebeurd is.
Zal eens gaan informeren en bedankt voor de info !!!

Mvgr,
Martin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”