Van achter geramd!!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
daNpy
Contacteer:

Re: Van achter geramd!!

Bericht door daNpy » 10 okt 2011, 21:38

Whiplash is over het algemeen tot 8km/u.
Je zegt dat je hard geramd bent, maar loop maar eens met 5 tegen een muur aan ;) Dus wat is hard?

Hoe oud is je BMW? Want dan kan ik eens nakijken of die E60s al whiplash stoelen (ENCAP) hebben.

E60pro

Bericht door E60pro » 11 okt 2011, 12:01

Hij is uit de laatste maand 05 dus type 06.

Ik ben vandaag dus de hele tijd al van hot naar her aan het rijden en het blijkt alllemaal nog al ingewikkeld te zijn voor iedereen.

Bij de BMW garage kan ik hem niet brengen voor een expertise rapport omdat ze "geen schade" doen en ze verwijzen me door naar een schadebedrijf.

Bij Care hier om de hoek (aangesloten bij mijn verzekeringsmaatschappij) word het verhaal nog even ingewikkelder.
Ik kom daar binnen en leg het hele verhaal uit, dus ook dat er geen zichtbare schade is maar wel een geluidje en dat ik na wat informeren er achter ben gekomen dat hoogstwaarschijnlijk de kreukelzone kapot of in ieder geval gebruik is.
Loopt de monteur met een uitdrukking op zijn gezicht alsof zijn vader die dag is overleden naar buiten (zonder wat te zeggen) knielt achter de auto en zegt "ik zie zo geen beschadiging, dus dan houd het voor mij even op"
Het vertrwouwen in Care als professioneel schadeherstel bedrijf met kennis van zaken ebt in rap tempo weg en ik vertel hem dat ik dat binnen ook al had uitgelegd maar dat deze bumper regenerative vervromingselementen heeft en de auto die er achterop geklapt is van die dikke kunstof bumper had dus dat er geen schade zichbaar is kan wel kloppen.
De man kijkt me aan alsof ik chinees sta te praten en zegt "ja maar als ik geen schade zie kan ik geen raport opstellen" ....... Zucht.
Ik leg nogmaals uit dat de bumper verwijderd zal moeten worden en dat dan de eventuele schade pas zichtbaar word.

Nu zit het verhaal even zo:

Ik wil graag de schade uitgekeerd krijgen op mijn bank zodat ik daarna zelf de beste oplossing kan zoeken en eventueel nog een zakcentje aan over kan houden (heb zelf ook niet 2 linker handen namelijk)
De monteur zegt weer op zijn beurt dat ze alleen kunnen gaan demonteren als ze een schadeherstel verzoek hebben omdat ze anders de manuren niet krijgen betaald voor het demonteren.
Ik zeg jawel dat krijgen jullie gewoon van mijn verzekering betaald die dat vervolgens weer op de tegenpartij gaat verhalen....

Al met al heb ik totaal geen vertrouwen meer in Care want volgens mij houd hun kennis op bij de bumper en is beginnnen over een kreukelzone NOT DONE.
Iemand enig idee welk bedrijf hier wel professioneel mee om zou gaan en kennis van zaken heeft?

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 11 okt 2011, 13:21

Dit moet vanuit de kofferbak evt ook zichtbaar kunnen zijn ja.

E60pro

Bericht door E60pro » 11 okt 2011, 15:57

Heb zonet even gezien maar kan zo niks in de kofferbak zien.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 11 okt 2011, 17:04

Je kreukelzones zitten er achter op geschroefd. Als daarbij iets opgestuikt is maar je het niet kan zien is met zo'n auto redelijk logisch.

Kan er zo geen plaatje van vinden - en op het mijn werk mag ik het niet fotograferen ;)
Jammer dat Care zo raar doet, zou nog eens (evt telefonisch) contact opnemen.

Dess

Bericht door Dess » 11 okt 2011, 19:38

Je hebt zelf ook geen 2 linkerhanden, dan trek je zelf die bumper er toch ff af, dan weet je zeker dat je goed zit met je verhaal, en kan je bij het schadebedrijf gewoon zeggen dat als ze de bumper eraf halen en er zit "geen" schade achter dat je het uit eigen zak betaald en zit er wel schade achter dan kunnen ze de tijd meetellen tijdens de reparatie. Maarja dan hou je er geen geld aan over.
Maar is er op je bumper dan helemaal niks te zien???
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 12 okt 2011, 13:56

Dat verhaal van de kreukzone snap ik niet..
Je hebt de bumperbalk en evt een trekhaakbalk en verder niets.
Dan kom je waarschijnlijk toch op de kokers zoals ik eerder aangaf.
Want de kreukzone zit dan in de kofferbak en niet tussen de bumper en de auto zelf.

E60pro

Bericht door E60pro » 12 okt 2011, 22:16

@Dess op de bumer is inderdaad helemaal niets te zien, paar hele kllijne krasjes mischien.

@Lekkerwijf! ik heb er gister even onder gekeken en ik denk dat de balk bedoeld word die op het chassis gemonteerd zit achter de bumper.
Ik wil morgen de bumper er wel eens afhalen om te zien hoe dat er uit ziet.
Allen kan dat nooit het krakende geluid zijn wat ik hoor.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 14 okt 2011, 20:51

lekkerwijf1 schreef:Dat verhaal van de kreukzone snap ik niet..
Je hebt de bumperbalk en evt een trekhaakbalk en verder niets.
Dan kom je waarschijnlijk toch op de kokers zoals ik eerder aangaf.
Want de kreukzone zit dan in de kofferbak en niet tussen de bumper en de auto zelf.
De bumperbalk is gemonteerd op 2 kreukelbuizen, die in elkaar gedrukt kunnen worden bij een ongeval. Deze nemen dus energie op die niet door wordt gegeven aan de rest van de auto (en inzittenden).
Deze buizen werken uiteraard maar 1 keer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”