Welke accu? waar kopen?
Re: Welke accu? waar kopen?
Yuasa normale conventionele accu of een Hoppecke. Mijn capri draait al 11 jaar op de hoppecke (vanwege recreatief gebruik)!
Het klopt wat fabian zegt. Onder welke omstandigheden/belastingen/binnen-buiten staan. Gelukkig heb ik ook een (verwarmde) garage heeft. Daarmee verleng je de levensduur enorm.
Tip voor diegene die zijn karretje buiten heeft staan: koop een warme hoes voor de accu. Een inpakdeken speciaal voor accu's. Is deze niet meer zo steenkoud. Ook al zit deze achterin, achterin is het steenkoud in die hoek.
Het klopt wat fabian zegt. Onder welke omstandigheden/belastingen/binnen-buiten staan. Gelukkig heb ik ook een (verwarmde) garage heeft. Daarmee verleng je de levensduur enorm.
Tip voor diegene die zijn karretje buiten heeft staan: koop een warme hoes voor de accu. Een inpakdeken speciaal voor accu's. Is deze niet meer zo steenkoud. Ook al zit deze achterin, achterin is het steenkoud in die hoek.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
en als jullie het schudden onzin vinden. Ik heb iemand het licht uit de ogen zien gaan. Die ziet nu niks meer. Het gas wat tijdens electrolyse gevormd wordt is hoog explosief. En met schudden wordt dit proces versneld. Het door elkaar schudden van lading in een gesloten ruimte, daarmee sol je niet. De ene helft is positief en de andere negatief. En die worden flink door elkaar geschud. Gezonde situatie (NOT).
De batterij klapt niet tijdens het schudden naast de auto, maar realiseer je dat deze de auto weer ingaat na al dat geschud.
Een vonkje wat al van een steeksleutel kan afkomen die niet van chroom vanadium gemaakt is. Chroom vanadium gereedschap vonkt niet. Vraag maar na bij een gasleidingmonteur. Zijn zaagblad is al van chroom vanadium gemaakt.
Laat staan een peuk aanmaken of batterij aankoppelen (dat vonkt altijd).
En met alle respect maar automonteurs zijn geen electrotechnici.
Trouwens: waar op de batterij staat dat je eerst moet schudden om het oogje betrouwbaar te laten zijn? Waar staat dat? Nergens.
De batterij klapt niet tijdens het schudden naast de auto, maar realiseer je dat deze de auto weer ingaat na al dat geschud.
Een vonkje wat al van een steeksleutel kan afkomen die niet van chroom vanadium gemaakt is. Chroom vanadium gereedschap vonkt niet. Vraag maar na bij een gasleidingmonteur. Zijn zaagblad is al van chroom vanadium gemaakt.
Laat staan een peuk aanmaken of batterij aankoppelen (dat vonkt altijd).
En met alle respect maar automonteurs zijn geen electrotechnici.
Trouwens: waar op de batterij staat dat je eerst moet schudden om het oogje betrouwbaar te laten zijn? Waar staat dat? Nergens.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Ik kan je verhaal niet bevestigen, ik heb diverse Gastec papieren en heb van heel je gereedschapverhaal nog nooit gehoord.
En een zaagblad van chroom vanadium bestaat niet, materiaal is totaal niet geschikt om mee te verspanen.
Het goedkoopste stukje Gedore gereedschap is bedekt met een laagje chrome vanadium, puur alleen tegen het roesten.
Verder niets.
Maare.....
En een zaagblad van chroom vanadium bestaat niet, materiaal is totaal niet geschikt om mee te verspanen.
Het goedkoopste stukje Gedore gereedschap is bedekt met een laagje chrome vanadium, puur alleen tegen het roesten.
Verder niets.
Maare.....
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
U zegt een chroom vanadium zaagblad bestaat niet? Dan ben je toch niet goed op de hoogte van wat er te krijgen is. Het bestaat al jaren.
Chroom vanadium is om corrosie te voorkomen met als zeer prettig bijkomende eigenschap dat het niet vonkt.
Chroom vanadium is om corrosie te voorkomen met als zeer prettig bijkomende eigenschap dat het niet vonkt.
- albert318i
ik ben al 25 jaar timmerman,maar chroom vanadium zaagbladen ben ik nog nooit tegen gekomen,de tanden van een widia blad kan je ook niet verchromen want dan is de scherpte er van af,dus laat je geen oor aan naaien.
zomaar een greep voor een toepassing, toevallig voor een timmerman:
http://bouw.marktplaza.nl/zaagmachines/ ... 617409.htm
http://bouw.marktplaza.nl/zaagmachines/ ... 617409.htm
Ja je heeft gelijk, nooit gezien.
Ik heb ze iig niet en nooit gebruikt, ben ook geen timmerman
Maar goed we wijken af van het onderwerp.
We begonnen over een accu en zijn beland bij een timmerman
Ik heb ze iig niet en nooit gebruikt, ben ook geen timmerman
Maar goed we wijken af van het onderwerp.
We begonnen over een accu en zijn beland bij een timmerman
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- Dominic-Breda
ik heb ook helaas een nieuwe nodig
Maar overal waar ik kijk kosten ze rond de 200 ! lees hier toch wel andere prijzen....
Overal krijg ik ook een verschillend Ah...
Iemand misschien tips waar ik kan kijken en welke dan ook natuurlijk
gaat om 81-PH-PD (325 cabrio) kenteken moet je bij de meeste invullen
edit : wat vinden jullie van Coldax ?
Maar overal waar ik kijk kosten ze rond de 200 ! lees hier toch wel andere prijzen....
Overal krijg ik ook een verschillend Ah...
Iemand misschien tips waar ik kan kijken en welke dan ook natuurlijk
gaat om 81-PH-PD (325 cabrio) kenteken moet je bij de meeste invullen
edit : wat vinden jullie van Coldax ?
Ja ik heb ze ook niet goedkoper kunnen vinden. Iemand die een connectie had bij een groothandel vertelde me dat hij een accu zonder de handelsmarge had gekregen was rond de 120 euro kwijt. Als je die niet hebt ga je toch echt rond de 180~200 uitkomen...
Mijjn auto zit nu ook aan de lader omdat hij niet wilt starten, ben benieuwd of ik straks geluk heb en dat hij start...
Ik heb er nu een originele 80ah in zitten, dus denk dat ik minstens weer een 80ah erin leg. Is dat zelf te doen?
Ik zag als goedkoopste een Coldax, iemand ervaring mee?
Ik heb er nu een originele 80ah in zitten, dus denk dat ik minstens weer een 80ah erin leg. Is dat zelf te doen?
Ik zag als goedkoopste een Coldax, iemand ervaring mee?
-
Coldax is niks zeker niet in een breed uitgevoerde bmw, dan kan je hem over een jaar weer vervangen. Laat je niet verleiden door de lage prijs het is een soort van goedkope Kwik-fit accu.
gewoon kijken naar een Bosch, Yuasa of Varta dan zit het altijd goed.
Of als het goedkoop en goed moet naar een bijv. Berga
gewoon kijken naar een Bosch, Yuasa of Varta dan zit het altijd goed.
Of als het goedkoop en goed moet naar een bijv. Berga
Hij startte weer! Heb hem een paar uur aan de lader gehad en deed het weer. Blijkbaar iets te lang stilstaand het contact erop gehad...beetje opletten dus daarmee. Misschien check ik dat relais vd kachel ook een keertje, als ik weet hoe en waar ;-)
Bosch accu's hebben schijnbaar een betere startcapaciteit als yuasa en varta , ik heb vorig jaar ook een bosch gekocht
in de volvo staat een C-merk accu van cranenbroek, ding doet t ook perfect ook als het koud is, dus in dat opzicht (en voor t geld van de Grote bosch accu in de bimmer, kan ik 3 of 4 van die C-merk dingen kopen)
in de volvo staat een C-merk accu van cranenbroek, ding doet t ook perfect ook als het koud is, dus in dat opzicht (en voor t geld van de Grote bosch accu in de bimmer, kan ik 3 of 4 van die C-merk dingen kopen)
Hoe weet ik trouwens welke maat accu ik zou moeten hebben voor mijn bimmer? Hoe werkt dat met accus?
gewoon letten op het geleverde vermogen