Hallo mede bmwers,
Ik heb er al veel over gelezen maar toch nog een vraag over de vanos.
Ik heb even terug een 523i gekocht van 05-2000 met nu 59000km op de teller.
Nu is mijn vraag, staat er een aantal jaren voor of het aantal km om deze te ringen te vernieuwen?
Zit er sterk over te denken om dit preventief te vervangen.
Alvast bedankt.
Vraag over de vanos M52
Vraag over de vanos M52
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Vraag over de vanos M52
Als je geen problemen met je vanos hebt en ook geen foutmeldingen zou ik hem gewoon dicht laten en nog niets aan vervangen. Preventief is leuk, maar schiet je weinig mee op. Dat doe je dan meer voor je gemoedsrust en je portemonnee. Pas als je afnemende prestaties heb, vanos begint te tikken of klachten van die aard, dan pas iets gaan vervangen.
Ik heb zelf ook een E39/523 gehad, is verkocht met 304.000 en zelfs toen was een vanos revisie niet nodig.
Dat is wat anders dan bij de S62, daar heb ik het dus wel gedaan omdat DIS aangaf dat de lekkage buiten de tolerantie viel. Motor liep nog steeds als vergif, maar ik wilde hoe dan ook dat ik door de vanos test in DIS kwam. Is dus ook gelukt, maar pas nadat ik een solenoid had vervangen. Deze had inwendige lekkage.
Ik heb zelf ook een E39/523 gehad, is verkocht met 304.000 en zelfs toen was een vanos revisie niet nodig.
Dat is wat anders dan bij de S62, daar heb ik het dus wel gedaan omdat DIS aangaf dat de lekkage buiten de tolerantie viel. Motor liep nog steeds als vergif, maar ik wilde hoe dan ook dat ik door de vanos test in DIS kwam. Is dus ook gelukt, maar pas nadat ik een solenoid had vervangen. Deze had inwendige lekkage.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Vraag over de vanos M52
Motor loopt heel mooi maar ik dacht na 13 jaar kunnen die ringen misschien wel eens hard geworden zijn?
Heb sinds kort dit uitlees apparaat: http://www.diagnoseapparatuur.nl/cat20/ ... rsoft-i910
Kan je met dit apparaat vinden of je lekkage hebt?
Alvast bedankt
Heb sinds kort dit uitlees apparaat: http://www.diagnoseapparatuur.nl/cat20/ ... rsoft-i910
Kan je met dit apparaat vinden of je lekkage hebt?
Alvast bedankt
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Vraag over de vanos M52
Als hij netjes loopt, gewoon dichtlaten. Pas als je de symptomen gaat krijgen die ik heb beschreven is het vroeg genoeg voor een revisie.
Met jouw apparaatje kun je allleen foutcodes lezen en resetten. Ik zou toch eerder gaan voor INPA en dan eventueel DIS. Zelf heb ik dan nog Progman en Navcoder in gebruik. Alleen met DIS (latere versie is SSS) kun je de vanos test uitvoeren.
Wellicht zijn er liefhebbers van BMW scanner, maar ik ben daar niet echt van onder de indruk.
Met jouw apparaatje kun je allleen foutcodes lezen en resetten. Ik zou toch eerder gaan voor INPA en dan eventueel DIS. Zelf heb ik dan nog Progman en Navcoder in gebruik. Alleen met DIS (latere versie is SSS) kun je de vanos test uitvoeren.
Wellicht zijn er liefhebbers van BMW scanner, maar ik ben daar niet echt van onder de indruk.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

