Ik rijd sinds kort een BMW 525 tds touring exec van 1998. De automaatbak staat vast in Noodloop en staat voor mijn gevoel alleen in 3 . Ik heb hem bij een automaat specialist neergezet, die wilde hem eerst uitlezen maar komt niet in de software. Hij adviseerde mij om hem bij Bosch garage neer te zetten om hem eerst uit te lezen maar zij komen er helaas ook niet in. Ze gebruiken de ronde stekker onder de motorkap om hem uit te lezen. Is er ook nog ergens een OBD II aansluiting?
Door het doorlezen op dit forum denk ik dat het probleem in het abs of in een van de sensoren zit. Ik zag een tip om de stekker van de abs module los te halen om zo te kijken of het opgelost was. Dit zou betekenen dat de module kapot is en deze is redelijk gemakkelijk te vervangen/ te repareren. Maar waar vindt ik deze module? Onder de motorkap op het ABS blok zit hij niet en hij schijnt bij de vroegere E39's ook onder het dashboardkastje te zitten of onder een luchtfilter? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ook als er iemand in de regio Oud Beijerland/ Rotterdam/ Breda zit die wel de juiste computer heeft om de auto uit te lezen.
Bedankt alvast voor het doorlezen van dit topic en eventuele adviezen!
Groet Sander

