Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bmw525tds1303
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2013, 15:39

Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Bericht door bmw525tds1303 » 01 dec 2013, 16:16

Goedemiddag, graag jullie hulp/ ideeen voor het volgende probleem.

Ik rijd sinds kort een BMW 525 tds touring exec van 1998. De automaatbak staat vast in Noodloop en staat voor mijn gevoel alleen in 3 . Ik heb hem bij een automaat specialist neergezet, die wilde hem eerst uitlezen maar komt niet in de software. Hij adviseerde mij om hem bij Bosch garage neer te zetten om hem eerst uit te lezen maar zij komen er helaas ook niet in. Ze gebruiken de ronde stekker onder de motorkap om hem uit te lezen. Is er ook nog ergens een OBD II aansluiting?

Door het doorlezen op dit forum denk ik dat het probleem in het abs of in een van de sensoren zit. Ik zag een tip om de stekker van de abs module los te halen om zo te kijken of het opgelost was. Dit zou betekenen dat de module kapot is en deze is redelijk gemakkelijk te vervangen/ te repareren. Maar waar vindt ik deze module? Onder de motorkap op het ABS blok zit hij niet en hij schijnt bij de vroegere E39's ook onder het dashboardkastje te zitten of onder een luchtfilter? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ook als er iemand in de regio Oud Beijerland/ Rotterdam/ Breda zit die wel de juiste computer heeft om de auto uit te lezen.

Bedankt alvast voor het doorlezen van dit topic en eventuele adviezen!

Groet Sander
:duimen:

bmw525tds1303
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2013, 15:39

Re: Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Bericht door bmw525tds1303 » 12 dec 2013, 19:56

Update, inmiddels de module gevonden en laten testen, deze blijkt prima te zijn. Zodra hij teruggeplaatst is wil ik hem laten uitlezen. Iemand een tip waar dit het meeste kans van slagen heeft in de regio groot rotterdam?

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Bericht door kotje » 13 dec 2013, 19:15

ik zou persoonlijk je bakolie en bakfilter vervangen. een nieuwe bakolie kan heel veel uitmaken. wanneer na het vervangen van de bakolie nog steeds problemen geeft kun je misschien even bij de ZF navragen.

gr

kotje

bmw525tds1303
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2013, 15:39

Re: Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Bericht door bmw525tds1303 » 14 dec 2013, 20:29

goede tip! bedankt, ga ik zeker doen. Maar ik wilde eerst proberen of ik foutcodes boven water kreeg . Bedankt voor het meedenken !

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Versnellingsbak in noodloop E39 525 tds 1998

Bericht door kotje » 17 dec 2013, 17:31

uitlezen is altijd goed man. heel veel succes

gr

kotje

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”