Remschijven Afdraaien....?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dpower717

Re: Remschijven Afdraaien....?

Bericht door dpower717 » 10 sep 2008, 17:20

en ook hoeveel kilometers ermee afgelegd worden, want das eigenlijk iets wat ik nog niet heb gelezen ;)
scheelt ook nog een hoop natuurlijk (misschien is het wel de boodschappenauto :P )
BMW is a pleasure that you never can measure

Maintje

Bericht door Maintje » 10 sep 2008, 23:16

8000 ongeveer ......??

heb wel gehoord dat afdraaien een goed resultaat kan geven.

heeft iemand al een adresje voor me? daarna horen jullie wel de resultaat

Groetjesss

freddy

Bericht door freddy » 11 sep 2008, 05:04

hier in noorden laten ze (we het doen bij http://www.lasaulec.nl/

Maintje

Bericht door Maintje » 11 sep 2008, 09:25

freddy schreef:hier in noorden laten ze (we het doen bij http://www.lasaulec.nl/

nou had vorige week gebeld naar 1 van hun vestiging in dordrect en daar zeiden ze dat ze het niet doen...?

heel vaag :D

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 11 sep 2008, 11:59

Maintje schreef:
freddy schreef:hier in noorden laten ze (we het doen bij http://www.lasaulec.nl/

nou had vorige week gebeld naar 1 van hun vestiging in dordrect en daar zeiden ze dat ze het niet doen...?

heel vaag :D
Gewoon een klein metaalbedrijfje opzoeken, en daar laten beunen.
Kost je misschien €25,-.
Heb het bij een van mijn vorige werkgevers ook vaak genoeg gedaan voor een lokale garage.
Ook eens voor een man met een oldtimer, waarvan de schijven moeilijk/niet beschikbaar waren.

fransje1973

Bericht door fransje1973 » 13 sep 2008, 03:17

Als je die schijven er zo kort onder hebt zitten, kan je ze gerust af laten draaien... Dan zijn ze nog dik zat(als je geen taxikilometers hebt gereden). Het is wel raar dat je zo snel deze problemen hebt... Dat moet een oorzaak hebben. Of je hebt als nicky lauda je stad onveilig gemaakt, of met een ongeremde aanhanger een berg afgedaald met je voet op de rem...Ze trekken krom doordat ze overhit raken over het algemeen. Ik zie bv ook vaak van die antiremstof "kappen" op auto's gemonteerd zitten. Die zitten achter lm velgen gemonteerd, zodat je velgen niet zo snel smerig worden met remmenstof. Helemaal fout die dingen, die belemmeren ook de rijwind koeling, die je remmen nodig hebben...En je hebt van die coureurs die hun wagen lekker op bedrijfstemperatuur rijden, en vervolgens vol gas door een ijskoude plas heen rijden. Ook helemaal fout.Vooral met alluminium motoren tegenwoordig... Het is ook belangrijk als je nieuwe remschijven monteert, dat je de naaf goed schoon en roestvrij maakt... Als dat niet gebeurt, kan de remschijf zijn warmte ook moeilijker kwijt...
succes ermee

Maintje

Bericht door Maintje » 13 sep 2008, 16:39

fransje1973 schreef:Als je die schijven er zo kort onder hebt zitten, kan je ze gerust af laten draaien... Dan zijn ze nog dik zat(als je geen taxikilometers hebt gereden). Het is wel raar dat je zo snel deze problemen hebt... Dat moet een oorzaak hebben. Of je hebt als nicky lauda je stad onveilig gemaakt, of met een ongeremde aanhanger een berg afgedaald met je voet op de rem...Ze trekken krom doordat ze overhit raken over het algemeen. Ik zie bv ook vaak van die antiremstof "kappen" op auto's gemonteerd zitten. Die zitten achter lm velgen gemonteerd, zodat je velgen niet zo snel smerig worden met remmenstof. Helemaal fout die dingen, die belemmeren ook de rijwind koeling, die je remmen nodig hebben...En je hebt van die coureurs die hun wagen lekker op bedrijfstemperatuur rijden, en vervolgens vol gas door een ijskoude plas heen rijden. Ook helemaal fout.Vooral met alluminium motoren tegenwoordig... Het is ook belangrijk als je nieuwe remschijven monteert, dat je de naaf goed schoon en roestvrij maakt... Als dat niet gebeurt, kan de remschijf zijn warmte ook moeilijker kwijt...
succes ermee
Klopt heb ik vaker gehoord zo eentje ben ik niet :D
heb wel keer een noodstop moeten maken op heet zomerdagje dus denk dat het daardoor komt

en dat antistofkapje heb ik niet ;)

maar ben nog steeds op zoek naar een bedrijf die me schijven kan afrollen ben beetje lopen google kon niks vinden.
kent iemand nog bedrijfje in omgeving den haag?

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 13 sep 2008, 18:13

Van een noodstop gaan de schijven niet krom hoor...

Ze gaan altijd krom doordat ze ongelijk warm of koud worden, meestal het laatste dus. Dit kan het door de plas rijden zoals genoemd, maar ook de rem vasthouden als de schijven heet zijn. Door de remblokken erop te houden koelt de schijf daar langzamer en kan deze krom gaan...

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 13 sep 2008, 19:35

Ik heb nog 1 dingetje voor je om te testen:

Toen ik mijn auto kocht, zijn er rondom nieuwe schijven en blokken op gekomen.
Na een week of 2 begon het stuur te trillen bij het remmen.
Toen had mijn schoonpa het idee, dat misschien de wielbouten te strak waren aangetrokken.
Dat kan tot gevolg hebben dat de schijf dan onder teveel spanning komt te staan.
Hij heeft toen de bouten losgedraaid, die zaten behoorlijk vast.
Met een momentsleutel opnieuw vastgedraaid, en het trillen was nagenoeg weg.
Nu, ca 5000km later is het probleem nog steeds weg.

Dus ik zou het iig even proberen.

Maintje

Bericht door Maintje » 15 sep 2008, 17:20

bjornc schreef:Ik heb nog 1 dingetje voor je om te testen:

Toen ik mijn auto kocht, zijn er rondom nieuwe schijven en blokken op gekomen.
Na een week of 2 begon het stuur te trillen bij het remmen.
Toen had mijn schoonpa het idee, dat misschien de wielbouten te strak waren aangetrokken.
Dat kan tot gevolg hebben dat de schijf dan onder teveel spanning komt te staan.
Hij heeft toen de bouten losgedraaid, die zaten behoorlijk vast.
Met een momentsleutel opnieuw vastgedraaid, en het trillen was nagenoeg weg.
Nu, ca 5000km later is het probleem nog steeds weg.

Dus ik zou het iig even proberen.

Heb ik al gedaan helaas geen verschil....

adresje?

fransje1973

Bericht door fransje1973 » 26 sep 2008, 19:51

probeer eens te googlen naar metaalbewerkingsbedrijf... als ze een draaibank hebben, kunnen ze je schijven afdraaien!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 26 sep 2008, 20:54

fransje1973 schreef:probeer eens te googlen naar metaalbewerkingsbedrijf... als ze een draaibank hebben, kunnen ze je schijven afdraaien!
Waarom google, als de goudengids er ook nog is?
http://www.goudengids.nl/search/den_haa ... D7BEB01DD6
Ik zou remmerswaal bijvoorbeeld eens proberen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”