Ik heb een 318d handgeschakeld (5bak) uit 2003 met bijna 3 ton op de teller.. heb hem nu bijna 3 maand (gekocht met 259xxx)
Ik heb hiervoor (zoals in voorstelforum vermeld) zwaardere diesels gereden als deze 318d. Maar nou vraag ik met heel sterk af of het verbruik kan kloppen. Rij elke dag zon 200 km snelweg(werk) 140/150 cruise.. en het verbruik zit als ik smorgens in de kou weg rij rond de 9L/100km ik zie de verbruiks meter (of hoe heet dat ding rechtonder)
Na mate de auto warmer wordt steeds iets zakken tot ongv 6,5/7,0/100km bij 140 op cruise maar koud maakt het niet uit 80 in ze 5 en nog blijft hij dan iets voor het 4e streepje hangen (8L100).. maar ook zie ik hem hem af en toe heel appart bewegen.
Stationair loopt hij als ie nog niet helemaal warm is ook veel te hoog 1000/1100 toeren... wordt hij warmer zakt hij soms terug naar +-800
Ik heb via het geheime menutje.(test19.../7.0) gekeken maar koelvloeistof wordt nooit warmer als 69 graden al rij ik 170.. ook als ik stilsta niet.. verwarming wordt wel warm maar niet heel snel.. ga morgen mijn thermostaat vervangen maar kan dit de oplossing zijn of heeft iemand tips.. verbruik normaal of? Iemand ervaring hiermee toevallig...
Met vriendelijke groet,
Ruben