BMW E60 boutje los, help
BMW E60 boutje los, help
Hallo,
Ik was bezig met weer alles aan elkaar te schroefen, tot er ineens iets kraakte.
De boutje draait opeens niet meer vast, ik denk dat ik hem te ver hem gedraaid, en nu wilt die niet meer vast.
Zorgt dit voor enig probleem? Heb laatst paar dagen gefluit uit motor en lijkt erop dat het uit dat plek komt.
Bout gaat er ook niet meer uit, zit vast.
Foto: https://prnt.sc/l3odi0
Wat moet ik doen? Enig tips? Ideeén?
Ik was bezig met weer alles aan elkaar te schroefen, tot er ineens iets kraakte.
De boutje draait opeens niet meer vast, ik denk dat ik hem te ver hem gedraaid, en nu wilt die niet meer vast.
Zorgt dit voor enig probleem? Heb laatst paar dagen gefluit uit motor en lijkt erop dat het uit dat plek komt.
Bout gaat er ook niet meer uit, zit vast.
Foto: https://prnt.sc/l3odi0
Wat moet ik doen? Enig tips? Ideeén?
Re: BMW E60 boutje los, help
Je hebt de draad stuk gedraaid. Bout komt er wel uit als je wat aan kan trekken tijdens het losdraaien. Vast ga hem niet meer krijgen zonder reparatie aan de draad.
Voor deze bouten gebruik daarom steeds een momentsleutel. Is belangrijk omwille van lucht dat eruit kan ontsnappen en olie die eruit kan komen en over de zijkant van de motor loopt.
Voor deze bouten gebruik daarom steeds een momentsleutel. Is belangrijk omwille van lucht dat eruit kan ontsnappen en olie die eruit kan komen en over de zijkant van de motor loopt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW E60 boutje los, help
Zou ik dit zelf kunnen repareren of eventueel vervangen?
Zoja hoe heet dit onderdeel? kan ik even opzoeken wat dit precies is en kosten
Zoja hoe heet dit onderdeel? kan ik even opzoeken wat dit precies is en kosten
Re: BMW E60 boutje los, help
Ben zelf geen specialist, hiervoor worden heli-coils gebruikt. Of je dit zelf kan doen hangt van je kennis af. Denk dat je dit best aan een vakman overlaat.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 13 mei 2018, 18:39
Re: BMW E60 boutje los, help
Om een goede helicoil te plaatsen heb je een helicoil set nodig. Speciale maat boor en een tap om schroefdraad voor de helicoil te tappen. Denk dat je zo'n set wel bij een automaterialen zaak kan kopen.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: BMW E60 boutje los, help
Bout zegt geen 'KRAK' als je hem dol draait!! En waarom zou de bout er niet meer uit gaan?Teddy42TR schreef:Hallo,
Ik was bezig met weer alles aan elkaar te schroefen, tot er ineens iets kraakte.
De boutje draait opeens niet meer vast, ik denk dat ik hem te ver hem gedraaid, en nu wilt die niet meer vast.
Zorgt dit voor enig probleem? Heb laatst paar dagen gefluit uit motor en lijkt erop dat het uit dat plek komt.
Bout gaat er ook niet meer uit, zit vast.
Foto: https://prnt.sc/l3odi0
Wat moet ik doen? Enig tips? Ideeén?
Weet je zeker dat niet het plastic van je inlaad spruitstuk is gescheurd? hierdoor kan hij ook gaan fluiten...
Mocht de bout er nog uit gaan, dan kan je ook een langere bout proberen... Draadgat loopt meestal iets verder door waar nog wel goede schroefdraad zit!
Re: BMW E60 boutje los, help
Ik zou de bout inspecteren, controleren of het draad in orde is en van de bevestiging ook. Soms kan een bout gat kraken zeker als net erg droog is of waneer er teveel kracht op word gezet.. in het laatste geval is het de zwakste schakel en is het draad kapot. Met een handtap, zelfde grote boor bitje, wat olie en perslucht kun je het draad herstellen en de helicoil weer de oude bout vast laten draaien.
Een garage kan dit waarschijnlijk zo oplossen. Wil je zelf gaan ondernemen zijn er genoeg spullen daarvoor in de handel. De betere gereedschapzaak heeft dat wel.
Een garage kan dit waarschijnlijk zo oplossen. Wil je zelf gaan ondernemen zijn er genoeg spullen daarvoor in de handel. De betere gereedschapzaak heeft dat wel.