Tja, het is toch echt een kwestie van feeling denk ik...enne...oefening baart kunst!
File parkeren
Re: File parkeren
Probeer je auto evenwijdig aan de andere geparkeerde auto te zetten, rijd rechts achteruit en stuur niet gelijk, maar iets later in, laat de auto dan een goed stuk (scheef) naar achter rijden en stuur zodra het kan snel terug.
Tja, het is toch echt een kwestie van feeling denk ik...enne...oefening baart kunst!
- Dutch Delight
+ 1 Zo doe ik t dus ook, spiegel vooraf stellen naar beneden zodat je je velgen kan zien bij indraaien, nooit problemen.AlpinaDrachten schreef:ik zet de auto ernaast en begin met de spiegel te stellen op de velg..

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Dat is inderdaad ideaal. Ik ben dan ook erg blij met deze functie op mijn rechterspiegel.Dutch Delight schreef:+ 1 Zo doe ik t dus ook, spiegel vooraf stellen naar beneden zodat je je velgen kan zien bij indraaien, nooit problemen.AlpinaDrachten schreef:ik zet de auto ernaast en begin met de spiegel te stellen op de velg..
Heerlijk idd die functie die heb ik echt gemist op de 320i en pdc is ook niet verkeerd dat maakt het allemaal net even wat simpeler allemaalfarl schreef:Dat is inderdaad ideaal. Ik ben dan ook erg blij met deze functie op mijn rechterspiegel.Dutch Delight schreef:+ 1 Zo doe ik t dus ook, spiegel vooraf stellen naar beneden zodat je je velgen kan zien bij indraaien, nooit problemen.AlpinaDrachten schreef:ik zet de auto ernaast en begin met de spiegel te stellen op de velg..
+1, door de PDC hoef je de laatste stukjes niet zo op je spiegels te letten. 
ik heb PDC, das idd erg fijn... maar zit vaak ook nog met mijn neus te kijken dat ik de voorkant niet langs de ander schaaf... ik moet gewoon veel gaan oefenen of op maps.google kijken naar parkeerplekken als ik ergens heenrij 
ik heb het goed geleerd in de ouwe mercedes van mn pa.. dikke bak maar maakt niet uit als er paar krassen opkomen 
maar ik zet hem naast het voertuig voor hem stil, daarna ga ik achteruit en stuur hem pas in als de driekhoek-ruit (links-rechts) bij de einde van de geparkeerde auto komt. En daarna draai ik hem terug als mijn spiegel bij de einde van de geparkeerde auto staat.
Maarjah ik doe dit de laatste tijden helemaal niet meer, want het gaat echt op gevoel nu bij mij.. en met pdc kijk ik soms zelf niet naar achteren.. (misschien is het niet goed dat ik de pdc teveel vertrouw:P)
maar ik zet hem naast het voertuig voor hem stil, daarna ga ik achteruit en stuur hem pas in als de driekhoek-ruit (links-rechts) bij de einde van de geparkeerde auto komt. En daarna draai ik hem terug als mijn spiegel bij de einde van de geparkeerde auto staat.
Maarjah ik doe dit de laatste tijden helemaal niet meer, want het gaat echt op gevoel nu bij mij.. en met pdc kijk ik soms zelf niet naar achteren.. (misschien is het niet goed dat ik de pdc teveel vertrouw:P)

Fileparkeren doe ik niet aan, serieus.. Ik vermijt dat liever!
Maar met d eze tips toch maar eens proberen ergens afgelegen met iemand die de velgen in de gaten houdt :p
Maar met d eze tips toch maar eens proberen ergens afgelegen met iemand die de velgen in de gaten houdt :p
Moet altijd fileparkeren om de auto voor de deur te zetten, rechter spiegel naar beneden zetten (blijft meestal op die stand staan) daarna al een beetje naar links rijden voor de andere auto die ervoor staat. Dan naar achter met zo veel mogelijk draaien aan het stuur dan wanneer het zo ver staat terug draaien en staat de auto meestal al goed bij de achter wielen, dan terug vooruit en staat ie altijd perfect
Met nog iets van 30 - 40 cm van de stoeprand uiteraard.
Daarnaast parkeer ik altijd achteruit in een vak, zo aangeleerd en dat is het beste ook (vind van mezelf dat ik nogal behoorlijk kan parkeren
)
Daarnaast parkeer ik altijd achteruit in een vak, zo aangeleerd en dat is het beste ook (vind van mezelf dat ik nogal behoorlijk kan parkeren
+1 ik zet hem dus ook altijd achteruit in een vak vind ik makkelijker en veiliger parkeren, je ziet vaak van die vrouwtjes die hem vooruit erinsteken in zo een vak die lopen te kutten of zelfs met de neus tegen eeen andere auto aankomen 
+1 of met de voorbanden/velgen over de stoeprand heen gaan/afglijden. (|Mike schreef:+1 ik zet hem dus ook altijd achteruit in een vak vind ik makkelijker en veiliger parkeren, je ziet vaak van die vrouwtjes die hem vooruit erinsteken in zo een vak die lopen te kutten of zelfs met de neus tegen eeen andere auto aankomen
Ik ben hier de ongekroonde Parkeerkoning
Het lukt mij, om van uit een horizontale stand van m'n auto. m'n auto achteruit verticaal in te parkeren. terwijl er een vrachtauto horizontaal voor het parkeervak staat. Als je begrijpt wat ik bedoel
Dat doen jullie me niet zo snel na! Op me werkplaats moet ik daat vaak doen, omdat het nogal volstaat daar met autos.
edit: het is wel vaak steken met de auto!
Het lukt mij, om van uit een horizontale stand van m'n auto. m'n auto achteruit verticaal in te parkeren. terwijl er een vrachtauto horizontaal voor het parkeervak staat. Als je begrijpt wat ik bedoel
BM Double U
Het gaat er niet om wie de parkeerkoning is hier. En hoe zet jij je auto dan verticaal?? :?Double U schreef:Ik ben hier de ongekroonde Parkeerkoning![]()
Het lukt mij, om van uit een horizontale stand van m'n auto. m'n auto achteruit verticaal in te parkeren. terwijl er een vrachtauto horizontaal voor het parkeervak staat. Als je begrijpt wat ik bedoelDat doen jullie me niet zo snel na! Op me werkplaats moet ik daat vaak doen, omdat het nogal volstaat daar met autos.
- Spoiler: Laat zien
-
Griffendahl
Hmmmz, dat verticaal parkeren is wel echt de oplossing voor het parkeerprobleem... (h)
- Spoiler: Laat zien
BM Double U