Hikje tijdens gas los
-
Hikje tijdens gas los
Hoi bimmers..
Tijdens het gas los heb ik een hikje.. ik heb een storing van 004501 control of exhaust gas recirulation anomaly! Zoeken op google kom ik vaker de redenen hiervoor de lmm tegen
Hiervoor had ik, samen met deze storing foutcode 004867. Deze foutcode is afkomstig van het gasklephuis. Bij deze storing wilde de auto soms bij helemaal afremmen uitvallen. Na vervangen van de gasklephuis (pierburg) is deze storing niet meer terug gekomen. (Heb de oude gasklephuis uitelkaar gehaald puur voor onderzoekje . Bleek dat de tanden van tandwiel bijna versleten was)
Dacht dat deze 2 storingen met elkaar te maken had. Maar helaas. Auto hikt nog steeds bij gas los. Bij koude motor heb ik totaal nergens last van .. maar zodra de auto op volle temp is.. begint ie weer met kleine hikjes.
Laatst heb ik mijn automaat bij ZF compleet laten onderhouden. (Lekte olie vanuit de bedrading) Voor zekerheid heb ik dit probleem ook verteld of er iets met de automaat te maksn heeft. Monteur gaf aan dat er niks met automaat te maken heeft. Omdat deze zowel bij D als handschakel voorkomt.
Voordat ik een nieuwe lmm aanschaf, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt???
Heb de lmm losgekoppeld, voel niet echt verschil (loopt beetje zwaarder).
Zover ik weet zuigt de slang van egr. Als ik deze slang loshaal en blaas, hoor ik ergens flink sissen. Is het geen gesloten systeem of hoort dit zo? Iemand ervaring?
Tijdens het lopen van de motor heb ik de vacuumslang losgetrokken van de egr. Er is dus geen vacuum aanwezig? heb even ook extra gas laten geven maar helaas. Geen vacuum niks alle tips zijn welkom
Verder loopt de auto goed zonder noodloop of iets dergelijks.
Tijdens het gas los heb ik een hikje.. ik heb een storing van 004501 control of exhaust gas recirulation anomaly! Zoeken op google kom ik vaker de redenen hiervoor de lmm tegen
Hiervoor had ik, samen met deze storing foutcode 004867. Deze foutcode is afkomstig van het gasklephuis. Bij deze storing wilde de auto soms bij helemaal afremmen uitvallen. Na vervangen van de gasklephuis (pierburg) is deze storing niet meer terug gekomen. (Heb de oude gasklephuis uitelkaar gehaald puur voor onderzoekje . Bleek dat de tanden van tandwiel bijna versleten was)
Dacht dat deze 2 storingen met elkaar te maken had. Maar helaas. Auto hikt nog steeds bij gas los. Bij koude motor heb ik totaal nergens last van .. maar zodra de auto op volle temp is.. begint ie weer met kleine hikjes.
Laatst heb ik mijn automaat bij ZF compleet laten onderhouden. (Lekte olie vanuit de bedrading) Voor zekerheid heb ik dit probleem ook verteld of er iets met de automaat te maksn heeft. Monteur gaf aan dat er niks met automaat te maken heeft. Omdat deze zowel bij D als handschakel voorkomt.
Voordat ik een nieuwe lmm aanschaf, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt???
Heb de lmm losgekoppeld, voel niet echt verschil (loopt beetje zwaarder).
Zover ik weet zuigt de slang van egr. Als ik deze slang loshaal en blaas, hoor ik ergens flink sissen. Is het geen gesloten systeem of hoort dit zo? Iemand ervaring?
Tijdens het lopen van de motor heb ik de vacuumslang losgetrokken van de egr. Er is dus geen vacuum aanwezig? heb even ook extra gas laten geven maar helaas. Geen vacuum niks alle tips zijn welkom
Verder loopt de auto goed zonder noodloop of iets dergelijks.
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
-
Re: Hikje tijdens gas los
Update: gister was ik langs Gregor (gk5) geweest om de auto goed te laten uitlezen.
Idrive is overgezet naar Nederlands (eindelijk)
Automaat adaptie waarden zijn gereset. (Reset met 30sec werkt helaas niet) schakeld nu veeeel lekkerder en eerder.
Bij uitlezen kwamen enkele foutmeldingen die ik eerder al wist, bijv foutmelding van fuel filter 4867.
Echter dacht ik dat dit met iets met "warmte" te maken had. Bleek dat mijn brandstoffilter verstopt was
Omdat ik telkens motorstoring kreeg, "emmisie te hoog" wilde ik zeker weten welke de boosdoener was. Op internet komen vaker lmm en egr drukconverter tegen.. en ja hoor. De drukconverter is de boosdoener. Werkte soms niet dan wel
Omdat ik van alle gloeistiften foutmelding kreeg, was ik ook van plan om gloeirelais te vernieuwen.
Ik neem aan dat de auto door de verstopte brandstoffilter hikt. Dus alles is besteld, hoop dat het opgelost wordt.
Groger thanks, laat je horen als de probleem opgelost is
Uhm, moet de inlaat toch eraf voor een &$@# kleine drukconverter???? Wilde de gloeirelais zonder demomtage van inlaat monteren..
Idrive is overgezet naar Nederlands (eindelijk)
Automaat adaptie waarden zijn gereset. (Reset met 30sec werkt helaas niet) schakeld nu veeeel lekkerder en eerder.
Bij uitlezen kwamen enkele foutmeldingen die ik eerder al wist, bijv foutmelding van fuel filter 4867.
Echter dacht ik dat dit met iets met "warmte" te maken had. Bleek dat mijn brandstoffilter verstopt was
Omdat ik telkens motorstoring kreeg, "emmisie te hoog" wilde ik zeker weten welke de boosdoener was. Op internet komen vaker lmm en egr drukconverter tegen.. en ja hoor. De drukconverter is de boosdoener. Werkte soms niet dan wel
Omdat ik van alle gloeistiften foutmelding kreeg, was ik ook van plan om gloeirelais te vernieuwen.
Ik neem aan dat de auto door de verstopte brandstoffilter hikt. Dus alles is besteld, hoop dat het opgelost wordt.
Groger thanks, laat je horen als de probleem opgelost is
Uhm, moet de inlaat toch eraf voor een &$@# kleine drukconverter???? Wilde de gloeirelais zonder demomtage van inlaat monteren..
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
-
Alle problemen zijn inmiddels opgelost 1 probleem na..
Tijdens gas los tot 1000 toeren, schokt ie even en schiet de toeren iets omhoog. Het voelt alsof je effe lichtjes op de rem trapt. (Schakelt dus niet terug) na het schokken zakt ie weer tot +- 900 toeren en schakelt ie netjes terug. Het rare is, dat deze schokt alleen bij na het warm rijden?? Voor de rest loopt ie en schakelt probleemloos..
Rare is, als je rustig op de rem blijft drukken tot +- 900 toeren.. schakelt ie alsof er niks aan de hand is
Zelfs de brandstofverwarmer is vervangen, omdat deze ook lekte aan de stekkeraansluiting. Toen ik de stekker uit wilde halen zat deze vol met brandstof. Dus dit hikje zou hierdoor komen dacht ik maar helaas. Hikje blijft..
Voor duidelijkheid heb ik toch maar effe een video gemaakt..
https://youtu.be/cTxeusZhl84 (zie op 7 sec schokje/hikje)
Tijdens gas los tot 1000 toeren, schokt ie even en schiet de toeren iets omhoog. Het voelt alsof je effe lichtjes op de rem trapt. (Schakelt dus niet terug) na het schokken zakt ie weer tot +- 900 toeren en schakelt ie netjes terug. Het rare is, dat deze schokt alleen bij na het warm rijden?? Voor de rest loopt ie en schakelt probleemloos..
Rare is, als je rustig op de rem blijft drukken tot +- 900 toeren.. schakelt ie alsof er niks aan de hand is
Zelfs de brandstofverwarmer is vervangen, omdat deze ook lekte aan de stekkeraansluiting. Toen ik de stekker uit wilde halen zat deze vol met brandstof. Dus dit hikje zou hierdoor komen dacht ik maar helaas. Hikje blijft..
Voor duidelijkheid heb ik toch maar effe een video gemaakt..
https://youtu.be/cTxeusZhl84 (zie op 7 sec schokje/hikje)
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- PaulHeynen
- Contacteer:
Zo op je film lijkt het schokje juist wel op een terugschakelmoment. Heb je nog een roetfilter?
-
Is niet de schakelmoment.. als ik handmatig terug schakel is er niks aan de hand. Bijvoorbeeld, als ik bij manuel de gas los laat en de auto laat afrollen en de toerenteller zakt tot 900 hikt die ook.. dan blijft die bijv nog op zelfde versnelling. Tot dat ik terug schakel.. maar indien in eerder terug schakel en njet wacht tot de toeren zakt.. is er niks aan de hand :/
Roetfilter is aanwezig. Deze is al reeds vervangen..
Gasklephuis is ook nieuw (pierburg) deze was gaf storing.
Heb ook injector reiniger ingegooid.. gaf ook geen verbetering.
Lmm afgekoppeld, auto rijdt wat zwaarder maar hikje blijft..
Waar ik zelf nu aan denk is de map sensor??
Roetfilter is aanwezig. Deze is al reeds vervangen..
Gasklephuis is ook nieuw (pierburg) deze was gaf storing.
Heb ook injector reiniger ingegooid.. gaf ook geen verbetering.
Lmm afgekoppeld, auto rijdt wat zwaarder maar hikje blijft..
Waar ik zelf nu aan denk is de map sensor??
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- PaulHeynen
- Contacteer:
Bij een defect in het gasklephuis doet de regeneratie het niet goed. Al een regeneratie gehad sinds het vervangen van het gasklephuis?
-
Ja idd regenaratie gehad.. vandaag nog. Dit merk je omdat de auto zwaarder geluid maakt, langzamer is bij optrekken en stinkt.
Dus regeneratie is ook het probleem niet.
Laatste denk ik toch aan de slecht werkende verstuiver. Is dit uit te lezen??
Dus regeneratie is ook het probleem niet.
Laatste denk ik toch aan de slecht werkende verstuiver. Is dit uit te lezen??
Laatst gewijzigd door deliyuregim83 op 07 mei 2017, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- PaulHeynen
- Contacteer:
Je kunt in INPA wel het een en ander zeggen over de verstuivers. Heb ook geprobeerd of ik het gedrag van jouw auto in de mijne kan reproduceren, maar de mijne doet dit niet. Indien je langere tijd geen goede regeneratie had, kan dit weer slecht zijn voor je (nieuwe) roetfilter.
-
Heb jou berichten volledig gelezen... lijken hetzelfde wat jij had. Daarom dacht ik dat de probleem verholpen zou zijn a het vervangen van gasklephuis. Maar helaas..
De regeneratie start +- om de 2weken.. afhankelijk hoeveel km ik rij. Dus dat is het probleem niet. Zal voor zekerheid de verstuivers laten uitlezen / bij slecht werking allemaal testen en indien mogenlijk laten reviseren.
Ik ben niet een snelle rijder, (ja ja heb wel een snelle bak ) maar wel valt me op als ik stukjes wat harder heb gereden dan normaal (vol vas ) dan hikt deze totaal niet bij laten rollen tot 900 toeren. Zodra ik rustig rij, hikt deze weer bij gas los (laten rollen tot 900 toeren).
Wel heb ik ook na uitgebreid zoeken gevonden dat bij bmw diesels +- bij 250dkm verstuivers/injectoren kwalen beginnen te geven.
Heb gk5 gevraagd of ie tijd heeft om uit te lezen.. wie weet hoop dat deze de oorzaker is.
De regeneratie start +- om de 2weken.. afhankelijk hoeveel km ik rij. Dus dat is het probleem niet. Zal voor zekerheid de verstuivers laten uitlezen / bij slecht werking allemaal testen en indien mogenlijk laten reviseren.
Ik ben niet een snelle rijder, (ja ja heb wel een snelle bak ) maar wel valt me op als ik stukjes wat harder heb gereden dan normaal (vol vas ) dan hikt deze totaal niet bij laten rollen tot 900 toeren. Zodra ik rustig rij, hikt deze weer bij gas los (laten rollen tot 900 toeren).
Wel heb ik ook na uitgebreid zoeken gevonden dat bij bmw diesels +- bij 250dkm verstuivers/injectoren kwalen beginnen te geven.
Heb gk5 gevraagd of ie tijd heeft om uit te lezen.. wie weet hoop dat deze de oorzaker is.
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
-
Vandaag heb ik met carly app luchtmassameter getest hoe hoog de waardes aangeven die teller gaat als een tierelier omhoog en omlaag..
Zijn er mensen in omg Venlo die 535d rondrijden? Kunnen we effe de lmm op mijne testen?? (vergoeding mogenlijk)
Wat ik echter niet begrijp is, tot de auto op volle temp is zijn er totaal geen hikjes. + bij volgas optrekken is er ook niks aan de hand
Zodra ik rustig rij, komt de hikje terug
Zijn er mensen in omg Venlo die 535d rondrijden? Kunnen we effe de lmm op mijne testen?? (vergoeding mogenlijk)
Wat ik echter niet begrijp is, tot de auto op volle temp is zijn er totaal geen hikjes. + bij volgas optrekken is er ook niks aan de hand
Zodra ik rustig rij, komt de hikje terug
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- PaulHeynen
- Contacteer:
Ik werk in Venlo op donderdag en vrijdag.
-
Even een update van je berichten:
"Re: E61 535d kleine problemen
Berichtdoor PaulHeynen » 04 jul 2016, 18:30
En het ging (eindelijk) zo goed...
Vorige week grote beurt, nu weer 2 problemen:
- Alleen in DS een schokje bij het stoppen. Dit lijkt een beetje op het schokken na reset van de automaat. Het is minder heftig en de eerdere schok ging vanzelf weer weg.
- De auto "hikt". Op de terugweg 8x. Een korte schok, alsof de rem kort beroerd wordt, in combinatie met een terugvallend toerental. Steeds tussen 1000 en 1300 toeren. Ongeveer om de 5 minuten een hik. Bij de 7de keer melding "verhoogde uitstoot".
Ga straks eens uitlezen."
Dit is dezelfde probleem wat ik momenteel heb, bij mij was idd ook de gasklephuis defect. Omdat deze ook bij het uitlezen voorkwam heb ik meteen (Pierburg) gasklephuis vervangen. Maar helaas bleef de hikjes. Omdat ik weet dat deze ook door lmm wordt bediend, wil ik voor zekerheid even testen met een ruil lmm. Heb geen zin om voor niets "200 euro" af geven..
Hoop dat dit de oorzaker is.
Jammer dat ik die 2 dagen als late werk. Volgende 2 weken ben ik op vakantie.
Kunnen we eind deze maand afspreken?
"Re: E61 535d kleine problemen
Berichtdoor PaulHeynen » 04 jul 2016, 18:30
En het ging (eindelijk) zo goed...
Vorige week grote beurt, nu weer 2 problemen:
- Alleen in DS een schokje bij het stoppen. Dit lijkt een beetje op het schokken na reset van de automaat. Het is minder heftig en de eerdere schok ging vanzelf weer weg.
- De auto "hikt". Op de terugweg 8x. Een korte schok, alsof de rem kort beroerd wordt, in combinatie met een terugvallend toerental. Steeds tussen 1000 en 1300 toeren. Ongeveer om de 5 minuten een hik. Bij de 7de keer melding "verhoogde uitstoot".
Ga straks eens uitlezen."
Dit is dezelfde probleem wat ik momenteel heb, bij mij was idd ook de gasklephuis defect. Omdat deze ook bij het uitlezen voorkwam heb ik meteen (Pierburg) gasklephuis vervangen. Maar helaas bleef de hikjes. Omdat ik weet dat deze ook door lmm wordt bediend, wil ik voor zekerheid even testen met een ruil lmm. Heb geen zin om voor niets "200 euro" af geven..
Hoop dat dit de oorzaker is.
Jammer dat ik die 2 dagen als late werk. Volgende 2 weken ben ik op vakantie.
Kunnen we eind deze maand afspreken?
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
- PaulHeynen
- Contacteer:
Komen we wel uit. De mijne is even op nonactief (remproblemen). Stuur maar pb.
-
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D