Er viel me net iets op:hennep E46 schreef:Weer even terug ontopic betreffende het vast zitten van je gaspedaal na gebruik van de cruise control. Heb wat voor je gevonden:Het kan eventueel ook nog iets te maken hebben met een veertje bij de gashendel onder de motorkap. Hier heb ik helaas niet meer informatie over, maar ik zou er gewoon mee naar de dealer gaan.Het is een veel voorkomend probleem, het vastzittende gaspedaal na gebruik van de cruise control. Het gaspedaal gaat dan alleen omlaag door opnieuw de cruisecontrol knoppen te gebruiken of het pedaal erg hard is te drukken wat dus ook een behoorlijke schok geeft.
Vaak is de oorzaak een vervuilde gasklep, die je eenvoudig zelf schoon kan maken en de kabels opnieuw invetten met bijv. wd40 spray oid.
Bij de nieuwere modellen (facelift) is dit probleem trouwens niet meer van toepassing omdat die motoren niet meer werken met gaskabels etc. maar alles electronisch geregeld wordt
Onderstaande is misschien niet helemaal correct; is mijn eigen denkbeeld.Invetten met bijv. wd40 spray oid.
wd40 is vooral bedoeld als Water Displacer (vandaar WD, de 40 staat voor de 40ste poging om dit product te maken, maar dat terzijde), WD40 zorgt dat ijzer minder snel gaat roesten door het water af te weren, of door roest te verwijderen (roest is water met ijzer). WD40 is in mijn ogen perfect om vastzittende delen los te maken en om troep weg te halen. Zie het echter niet als smeermiddel, daar zijn producten als teflonspray stukken beter voor.
zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40
en dan vooral het stukje over automotive...