Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
- darkdriver
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Kleine ergernis vind ik: dat de ruitenwissers laat gaan werken wanneer de regensensor aanstaat en dat ik bijna niet meer door de voorruit kan kijken.
dat ligt dan echt aan jou regensensor, want dat idee heb ik totaal niet.. sensor staat altijd op stand 1 of 2
- DJLeonardo
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen.... Ik heb een piepend koppelings pedaal. Ik had dat in de vorige ook al! Is dat ook zo'n typisch kwaaltje ofzo? Heb al met een WD40 bus zitten spuiten maar het zit te diep. Misschien als iemand een tipje heeft om de bekleding daar weg te krijgen....ik zie n.l. ff niet hoe
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Maar Griffendahl dat geldt dan voor alle ergenissen? erger je je ergens aan, koop dan een andere uitvoering/auto....
Erger je je aan:
het missen van regelbare ventilatieroosters achterin?, koop een 5 serie, die heeft ze wel
de opties van de oem cd speler?, koop een andere radio
schakelaars voor mistlicht niet aan de hendel? koop een Peugeot
bonken van de koppeling en hakerig schakelen? koop een automaat...
Kleine brilvakken? Koop een kleinere zonnebril
Koplampsproeiers die automatisch meegaan als je ruiten schoonmaakt?, trek de stekker er dan gewoon uit…..
Vastgevroren deurrubbers! Koop een huis met garage, en onder 0 graden de BMW binnen houden
Eigenlijk mag je je nergens aan ergeren want je hebt zelf gekozen voor een e46…….in deze uitvoering…..
Dat is hetzelfde als software, het is makkelijk roepen dat je bij iedere probleem of isseu maar een update moet doen of een nieuwe versie moet kopen……als je iets uitbrengt moet je het ook bijhouden…..
Erger je je aan:
het missen van regelbare ventilatieroosters achterin?, koop een 5 serie, die heeft ze wel
de opties van de oem cd speler?, koop een andere radio
schakelaars voor mistlicht niet aan de hendel? koop een Peugeot
bonken van de koppeling en hakerig schakelen? koop een automaat...
Kleine brilvakken? Koop een kleinere zonnebril
Koplampsproeiers die automatisch meegaan als je ruiten schoonmaakt?, trek de stekker er dan gewoon uit…..
Vastgevroren deurrubbers! Koop een huis met garage, en onder 0 graden de BMW binnen houden
Eigenlijk mag je je nergens aan ergeren want je hebt zelf gekozen voor een e46…….in deze uitvoering…..
BMW kon wel wat aan die BC doen, namelijk uitbreiden. In 1998 hetzelfde in 2005 hetzelfde....dat hadden ze kunnen verbeteren. Ook die cd speler en opties konden ze verbeteren….dat is nauwelijks gebeurdIk ergerde me bijvoorbeeld wel een beetje dat mijn auto geen iPod integratie had en geen M-stuur, maar dan pas ik dat aan zodat ik dat wel heb. BMW kan er toch niks aan doen dat mijn auto dat niet had... ??
Dat is hetzelfde als software, het is makkelijk roepen dat je bij iedere probleem of isseu maar een update moet doen of een nieuwe versie moet kopen……als je iets uitbrengt moet je het ook bijhouden…..
BMW e91 LCI 320da Individual
Ik erger me aan mijn e46 omdat die nu bij de spuiter staat en een gare leen auto heb
Het geldt niet 100% voor alle zaken die je noemt maar in essentie vind ik dat zaken die je op een auto had kunnen kopen maar niet gedaan hebt vooral een ergernis aan jezelf zijn en niet aan de auto.izzy schreef:Maar Griffendahl dat geldt dan voor alle ergenissen? erger je je ergens aan, koop dan een andere uitvoering/auto....
Ergernissen aan de auto zijn imho zaken die gewoon kwalitatief slecht zijn en waarvoor geen alternatief is. Kijk ik vind de standaard stoelen van een E46 ook ruk, maar daarom heb ik een model met sportstoelen gekocht. Dus stoelen zijn voor mij niet een ergernis aan de E46, er is immers een goed alternatief te koop. En je bent er zelf bij wat je aanschaft... En soms moet je concessies doen, en als je je daar aan ergert dan zou ik dat vooral meenemen bij een volgende wagen...
Ik vind de standaard BC ook beperkt, maar ik heb inmiddels een 16:9 systeem in mijn auto, en heb nu de uitgebreide variant. BMW heeft echt wel ontwikkelingen gedaan aan die BC, echter hebben ze ze niet standaard gemaakt, en de eerste eigenaar van jouw auto heeft gewoon de centen niet uitgegeven aan een systeem dat wel aan jouw wensen voldoet en destijds gewoon voorhanden was.
Ik snap je vergelijking niet, maar toevallig werk ik in de software en daar werkt het precies zo, kijk je gaat niet voor elke ergernis of gebrek aan functionaliteit een patch uitbrengen. Als er iets niet functioneert of echt stuk is dan breng je een patch uit. Maar wenst een klant nieuwe functionaliteit, zal die moeten wachten op en betalen voor een nieuwe versie.izzy schreef:Dat is hetzelfde als software, het is makkelijk roepen dat je bij iedere probleem of isseu maar een update moet doen of een nieuwe versie moet kopen……als je iets uitbrengt moet je het ook bijhouden…..
Als je dan niet wenst te betalen voor een nieuwe versie, en je ergert je aan het gemis van functionaliteit die in een nieuwe versie wel zit. Dan is de ergernis imho dat je de nieuwe versie niet gekocht hebt, en niet dat die versie die je gekocht hebt niet goed is. Je wist bij aankoop wat de features van die software waren, en als het niet voldoet had je in beginsel dat software pakket niet moeten kopen omdat het niet aansluit bij jou wensen.
De dingen die jij noemt zijn imho dan ook geen ergernissen, maar wensen...
we komen er niet uit.........maar ik blijf erbij...
Als jij een e46 koopt met standaard stoelen, mag je verwachten dat ze goed zitten. Als ze dat niet doen, dan is dat een ergenis. Ik vind het onzin om te zeggen, "maar dan koop je toch de sportstoelen...en heb je dat niet gedaan is het jouw eigen schuld dat die stoelen niet lekker zitten......"
Iedereen heeft bepaalde verwachtingen van een bepaald merk en tegen een bepaalde prijs. Dat kan dus soms wel tegenvallen en kun je je er dus aan ergeren .... klaar...
overigens mijn stoelen zitten
Als jij een e46 koopt met standaard stoelen, mag je verwachten dat ze goed zitten. Als ze dat niet doen, dan is dat een ergenis. Ik vind het onzin om te zeggen, "maar dan koop je toch de sportstoelen...en heb je dat niet gedaan is het jouw eigen schuld dat die stoelen niet lekker zitten......"
Iedereen heeft bepaalde verwachtingen van een bepaald merk en tegen een bepaalde prijs. Dat kan dus soms wel tegenvallen en kun je je er dus aan ergeren .... klaar...
overigens mijn stoelen zitten
BMW e91 LCI 320da Individual
Grootste (kleine) ergenissen: de voorruit-ontwaseming kan alleen maar op volle stand, had graag gezien dat je die ook op een 20 of 30% kon laten blazen. Verder is het vervelend dat er water in de kofferbak loopt als het geregend heeft en je doet de klep open..
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Mijn navigatiescherm geeft regelmatig een code, kan nu direct niet zeggen dewelke, zijn cijfertjes, of valt zoals daarstraks gewoon uit. Als je op dat moment navi wil gebruiken, forget it.Dat heeft ie al van dag 1. Voor de rest naar de kleine kant achterin en kleine koffer voor een "break"
Dat kan hoor, je kan hem volgens mij aanzetten en dan met die knopjes met die ventilator erop kan je hem zachter zetten.FG99 schreef:Grootste (kleine) ergenissen: de voorruit-ontwaseming kan alleen maar op volle stand, had graag gezien dat je die ook op een 20 of 30% kon laten blazen.
komtie nou mee haha,
meteen proberen van de week, dacht ook dat hij alleen maar vollegas kon of op auto maar dat is dus niet vooruitontwaseming
meteen proberen van de week, dacht ook dat hij alleen maar vollegas kon of op auto maar dat is dus niet vooruitontwaseming
- A.W.B.0210
Klopt, kun je ook instellen. Als je em inschakeld gaat ie idd direct volgas.
Moet zeggen dat ik eigelijks wel tevreden ben met m'n 316i. Enigste waar ik nog wel s over struikel is dat mn achterbank niet in kan klappen. Gelukkig heb ik wel een trekhaak, dus dat verhelpt t wel een beetje (af en toe ). Dit is mn eerste bmw, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar dat zal nog wel komen. Oja, ik geloof dat ik ook (nog) een CDV heb, die ga ik er binnenkort ook uithalen.
Moet zeggen dat ik eigelijks wel tevreden ben met m'n 316i. Enigste waar ik nog wel s over struikel is dat mn achterbank niet in kan klappen. Gelukkig heb ik wel een trekhaak, dus dat verhelpt t wel een beetje (af en toe ). Dit is mn eerste bmw, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar dat zal nog wel komen. Oja, ik geloof dat ik ook (nog) een CDV heb, die ga ik er binnenkort ook uithalen.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
BMW 3-er Reihe 316i executive
Hmmm, als ik echt specifiek de voorruitontwaseming aanzet, kan ik 'm niet zachter zetten met die ventilatorknopjes hoor. Dan gaat m'n directe ontwaseming uit en begint gewoon de climate control weer.
Dit euvel heb ik ook bij mijn e46 sedan 318i pfl.
- darkdriver
waarom moet je die zachter zetten? Het is toch de bedoeling dat je voorruit zo vlug mogelijk ontwaasemd is?