De wegligging
Re: De wegligging
De mijne loopt snaarstrak zowel met de winterwielen als met de 18 inch zomerwielen.
Re: De wegligging
Heb nieuwe koppeling van de stuurinrichting geplaatst, maar geen verbetering. Nu 18 inch zomerwielen eronder en wegligging is nog slechter geworden. Heb beide draagarmen + hydrolagers vervangen (hydrolagers zitten nauwkeurig erop 28,9 / 29cm). Zit verder geen speling op de stabilisator stang, banden zijn uitgebalanceerd en auto is uitgelijnd.
Zouden de voorste schokdempers hier een rol in kunnen spelen? Ze zien er wel aardig verroest uit, hoe kan ik controleren of deze nog goed zijn?
Zouden de voorste schokdempers hier een rol in kunnen spelen? Ze zien er wel aardig verroest uit, hoe kan ik controleren of deze nog goed zijn?
Re: De wegligging
Zouden de voorste schokdempers hier een rol in kunnen spelen? Ze zien er wel aardig verroest uit, hoe kan ik controleren of deze nog goed zijn?[/quote]
Niet al te zacht over een verkeersdrempel rijden en kijken of de demping voldoende is.
Als ze echt 100% zijn dan mag hij 1x hoog uitveren, maar daarna moet de voorkant stil blijven.
Als hij nog een keer nadeint dan zijn ze niet meer fris.
Met slechte schokdempers blijft t corrigeren.
Niet al te zacht over een verkeersdrempel rijden en kijken of de demping voldoende is.
Als ze echt 100% zijn dan mag hij 1x hoog uitveren, maar daarna moet de voorkant stil blijven.
Als hij nog een keer nadeint dan zijn ze niet meer fris.
Met slechte schokdempers blijft t corrigeren.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: De wegligging
Beste mensen,
Hou ook in de gaten dat BMW STUURBEKRACHTIGING heeft en dat dit dus ook gevolgen heeft bij drempels ed.
Strepen voel ik ook in mijn stuur, maar blijft wel gewoon rechtdoor rijden als ik het stuur loslaat. Als dit dus niet zo is is dit inderdaad niet normaal maar als ik met een los stuur tegen een trottoirband aanrijdt, zal het stuur ook doorslaan. Dit is normaal door de stuurbekrachtiging.
Hou ook in de gaten dat BMW STUURBEKRACHTIGING heeft en dat dit dus ook gevolgen heeft bij drempels ed.
Strepen voel ik ook in mijn stuur, maar blijft wel gewoon rechtdoor rijden als ik het stuur loslaat. Als dit dus niet zo is is dit inderdaad niet normaal maar als ik met een los stuur tegen een trottoirband aanrijdt, zal het stuur ook doorslaan. Dit is normaal door de stuurbekrachtiging.
Re: De wegligging
Wat ik me even hard op afvraag; hoeveel van de klagers heeft niet originele delen of aanpassingen op de auto geschroefd? Denk aan b of c kwaliteit zaken, zoals sportveren/dempers, wielen, draagarmen, banden en wat dan ook dat mindere specificaties heeft? Of buiten de gestelde toleranties komt zoals verkeerde et waarden of rare bandenspanningen?
Feit blijft dat ook al klopt alles, we wel praten over auto's die gemiddeld ouder dan 10 jaar zijn met veelal onbekende vorige eigenaren. Alleen nieuw is te vergelijken met nieuw, daarna wordt elke vergelijking moeilijk zo niet nutteloos. Kort gezegd, sommige gedragingen zijn gewoon eigenschappen, geen defecten.
Feit blijft dat ook al klopt alles, we wel praten over auto's die gemiddeld ouder dan 10 jaar zijn met veelal onbekende vorige eigenaren. Alleen nieuw is te vergelijken met nieuw, daarna wordt elke vergelijking moeilijk zo niet nutteloos. Kort gezegd, sommige gedragingen zijn gewoon eigenschappen, geen defecten.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: De wegligging
We zijn er achter gekomen dat bij mij aan de achterkant ook een stabilisator stang was afgebroken.
Deze vervangen en de auto voelt nu al weer veel beter aan,
Ik hoorde niets speciaal en ook niet duidelijk merkbaar alleen een vaag gevoel met spoorvorming.
Overgens over de opmerking hierboven, (eerste gedeelte)
BMW maakt ook niet het beste en imitatie als Koni, H&R, Mille HD, ect maken vaak betere spullen.
Ook BMW moet ergens winst op maken
Ben wel eens met banden/wielen die buiten specificaties vallen heb je altijd een negatief effect of de rijeigenschappen.
Deze vervangen en de auto voelt nu al weer veel beter aan,
Ik hoorde niets speciaal en ook niet duidelijk merkbaar alleen een vaag gevoel met spoorvorming.
Overgens over de opmerking hierboven, (eerste gedeelte)
BMW maakt ook niet het beste en imitatie als Koni, H&R, Mille HD, ect maken vaak betere spullen.
Ook BMW moet ergens winst op maken
Ben wel eens met banden/wielen die buiten specificaties vallen heb je altijd een negatief effect of de rijeigenschappen.
Re: De wegligging
Vinnie, je hebt zeker gelijk maar dat vind ik ook zeker geen B of C merken. Enige risico dat je loopt door het vervangen door betere spullen is dat je ergens anders sneller tegen problemen aanloopt.
Voorbeeld, ebc rood remt veel harder dan standaard blokken, maar zijn weer agressiever voor je schijven. Elk voordeel heeft zijn nadeel en inderdaad zijn de fabrieksdelen het duurzaamste compromis, maar nog steeds een compromis.
Voorbeeld, ebc rood remt veel harder dan standaard blokken, maar zijn weer agressiever voor je schijven. Elk voordeel heeft zijn nadeel en inderdaad zijn de fabrieksdelen het duurzaamste compromis, maar nog steeds een compromis.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan