Daarom moet je ook niet voor een chipbakker gaan die er een standaard programma op knikkert en waarbij je na 30 minuten weer weg bent, maar naar iemand die de huidige waarden uitleest en daar mee aan de slag gaat. Edgar noemt er al een paar. OBD-tuning.nl en Van Beek staan ook goed bekend. Goedkoop is duurkoop, in dit geval. Een goede chipkuur op maat kost nou eenmaal wat meer dan een prulpakketje van 150 euro van Ziptuning.hardwareman schreef:Jij hebt het over die fantastische tuners maar de prijzen verschillen enorm. Ze kunnen misschien wel kijken naar de slijtage en alles maar zolang de software groen licht geeft ondanks de slijtage zal de tuner de software erop zetten. Je hebt een bepaalde waarde, zolang je binnen die waarde blijft is er niks aan de hand.Mikkie schreef:Het enige dat een powerbox doet is op een standaardmanier je motormanagement voor de gek houden. Een goede chiptuner kijkt naar de eigenschappen van de motor, zoals die ontstaan zijn gedurende de levensduur, en past dan eigenschappen aan zodat de tuning bij jouw motor past.
Lijkt me geen moeilijke keuze, toch?
Chip / Powerbox
Re: Chip / Powerbox
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Chip / Powerbox
Mijn ervaring is dat het vaak standaard pakketjes zijn die ze erop knallen.Mikkie schreef:Daarom moet je ook niet voor een chipbakker gaan die er een standaard programma op knikkert en waarbij je na 30 minuten weer weg bent, maar naar iemand die de huidige waarden uitleest en daar mee aan de slag gaat. Edgar noemt er al een paar. OBD-tuning.nl en Van Beek staan ook goed bekend. Goedkoop is duurkoop, in dit geval. Een goede chipkuur op maat kost nou eenmaal wat meer dan een prulpakketje van 150 euro van Ziptuning.hardwareman schreef:Jij hebt het over die fantastische tuners maar de prijzen verschillen enorm. Ze kunnen misschien wel kijken naar de slijtage en alles maar zolang de software groen licht geeft ondanks de slijtage zal de tuner de software erop zetten. Je hebt een bepaalde waarde, zolang je binnen die waarde blijft is er niks aan de hand.Mikkie schreef:Het enige dat een powerbox doet is op een standaardmanier je motormanagement voor de gek houden. Een goede chiptuner kijkt naar de eigenschappen van de motor, zoals die ontstaan zijn gedurende de levensduur, en past dan eigenschappen aan zodat de tuning bij jouw motor past.
Lijkt me geen moeilijke keuze, toch?
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |
Re: Chip / Powerbox
Bij mijn oude E46 compact 320TD had ik een powerbox zitten... rond 2 ton erop gezet, tot ruim 3 ton heerlijk mee gereden zonder problemen... powerbox is wel een standaard programmaatje...
Nu heb ik een tuning op maat laten doen bij Hartog in Alkmaar, staat goed aangeschreven, vooral bij VW en Audi... auto rijdt heerlijk, echter tijd en km's zullen uitwijzen of alles mooi heel blijft
Nu heb ik een tuning op maat laten doen bij Hartog in Alkmaar, staat goed aangeschreven, vooral bij VW en Audi... auto rijdt heerlijk, echter tijd en km's zullen uitwijzen of alles mooi heel blijft
Re: Chip / Powerbox
Dan moet je Pedro Hartog maar is vragen wat voor schade een powerbox kan aanrichten..basss schreef:Bij mijn oude E46 compact 320TD had ik een powerbox zitten... rond 2 ton erop gezet, tot ruim 3 ton heerlijk mee gereden zonder problemen... powerbox is wel een standaard programmaatje...
Nu heb ik een tuning op maat laten doen bij Hartog in Alkmaar, staat goed aangeschreven, vooral bij VW en Audi... auto rijdt heerlijk, echter tijd en km's zullen uitwijzen of alles mooi heel blijft
Hij is zeker een tuner
Re: Chip / Powerbox
Suikerstuutje, was benieuwd wat jij uiteindelijk gekozen hebt, wat de doorslag gaf en hoe dat nu bevalt?
Re: Chip / Powerbox
Daarom moet je dus naar één van de genoemde opties gaan, die chippen op maat en gooien er geen standaard pakket op.hardwareman schreef: Mijn ervaring is dat het vaak standaard pakketjes zijn die ze erop knallen.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:12
- Locatie: Garmerwolde
Re: Chip / Powerbox
Heb nog geen besluit genomen, komen wat ander kosten die belangrijker zijn dan Pk's....Gapa schreef:Suikerstuutje, was benieuwd wat jij uiteindelijk gekozen hebt, wat de doorslag gaf en hoe dat nu bevalt?
Re: Chip / Powerbox
Mocht je toch weer in de tuning duiken.... Neem eens een kijkje bij BR-Performance ... Die maken software op maat, en geven een super service .
Het zit wel in België net over de grens... Maar ik verzeker je, dat het elke euro waard is .
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2007-2011/
Het zit wel in België net over de grens... Maar ik verzeker je, dat het elke euro waard is .
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2007-2011/
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:12
- Locatie: Garmerwolde
Re: Chip / Powerbox
Ziet er wel goed uit Edjebmw, maar zoals ik al schreef moeten de Pk's goed naar achter, dus eerst een koppelingsvervanging, en de aandrijflijn langs lopen.
Re: Chip / Powerbox
Bij het chippen van een diesel is het altijd zo dat je na het chippen wel een rookpluimpje ziet wanneer je vol weg trekt. Bij m'n vorige golf was dit zelfs een rookgordijn ( maar die had ook andere verstuivers turbo etc). Ik vind dat persoonlijk een minder gezicht, is er iemand met ervaring met een 120D met chip zonder roet?
Re: Chip / Powerbox
Nooit last van gehad... Bij stage 2 nu wel.. Maar dat komt omdat ik geen roetfilter meer heb
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 09:31
- Locatie: Wezep
Re: Chip / Powerbox
Ik heb een afspraak bij VV van Vught gemaakt voor het tunen van mijn BMW E87 136 pk motor. Ben benieuwd!
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |