NielZ' 330 Goldie: CSL klep, voorlip & schade gerepareerd
Re: NielZ' E46 330Ci
Na ongeveer een jaar van afwezigheid op het forum ben ik weer 'ontwaakt' Ik heb een half jaar vertoefd op Curacao ivm mijn afstudeeropdracht dus de bimmer heeft een half jaar geschorst in de garage gestaan. Dus is er ook weinig aan gedaan. Helaas is de inhoud van mijn spaarrekening op Curacao achter gebleven, dus het zal ook nu niet ingrijpend veranderen.
Echter afgelopen zaterdag wel flink onderhoud gepleegd. (lang leve 50% korting bij aps ) Waardoor ik dingen uit voorzorg heb vervangen onder het mom: 'omdat we toch bezig zijn'.
lucht-, olie-, interieur- en brandstof filter is vervangen. Versnellingsbak-, diff-, en gewone olie zijn vervangen, remschijven zijn vervangen voor Zimmermann sport en de bougies zijn vervangen.
Het is een hele andere wagen geworden!
En last but not least: In twee dagen tijd de complete wagen schoongemaakt. Van het wassen van de buitenkant tot aan het wassen en opnieuw invetten van het leer. Komende week mijn remklauwen geel/goud spuiten denk ik.
Binnenkort mijn winterbanden eens om m'n originele velgen laten leggen, nieuwe radiateur halen (want deze staat wel heel erg bol) en dan op zoek naar bumpers
Echter afgelopen zaterdag wel flink onderhoud gepleegd. (lang leve 50% korting bij aps ) Waardoor ik dingen uit voorzorg heb vervangen onder het mom: 'omdat we toch bezig zijn'.
lucht-, olie-, interieur- en brandstof filter is vervangen. Versnellingsbak-, diff-, en gewone olie zijn vervangen, remschijven zijn vervangen voor Zimmermann sport en de bougies zijn vervangen.
Het is een hele andere wagen geworden!
En last but not least: In twee dagen tijd de complete wagen schoongemaakt. Van het wassen van de buitenkant tot aan het wassen en opnieuw invetten van het leer. Komende week mijn remklauwen geel/goud spuiten denk ik.
Binnenkort mijn winterbanden eens om m'n originele velgen laten leggen, nieuwe radiateur halen (want deze staat wel heel erg bol) en dan op zoek naar bumpers
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Lekker nielz! Zal wel dik staan met m pakket
-
- Contacteer:
\
Van de week mijn stadslichtjes vervangen voor leds, als het goed is krijg ik komende week leds binnen voor mn mistlichten. Ik denk dat ik ze ook nog haal voor groot licht. Eindelijk van die vloekende gele kleur af Ik maak tzt wel een fotootje
Dat is wel de bedoelingYusuf1 schreef:Lekker nielz! Zal wel dik staan met m pakket
Rustig aan en alles op zijn tijdmatheeuwissen schreef:Lekker bezig
Thanks!Dcreator schreef:Goed bezig man!
& welcome back!
Van de week mijn stadslichtjes vervangen voor leds, als het goed is krijg ik komende week leds binnen voor mn mistlichten. Ik denk dat ik ze ook nog haal voor groot licht. Eindelijk van die vloekende gele kleur af Ik maak tzt wel een fotootje
Teaserrr
Eindelijk wat dingetjes in gang gezet
Eindelijk wat dingetjes in gang gezet
Eeeenn weer in de ijskast gezet.
Ik had een geluidje in de motor zitten: https://vimeo.com/86191750.
Vandaag is de krukaspoelie, geleiderol en spanrol vervangen omdat ie die 'piep' had. Al meer dan een jaar maar het was alleen met koud/vochtig weer. De laatste tijd werd het steeds erger dus werd het hoog tijd om eens te zoeken wat het nou was. De krukaspoulie (speling en rubber zat 'erin') en rollen (speling) dus.
Ook heb ik mn radiateur vervangen omdat de onderkant ontzettend bol stond. Gevalletje van voorkomen is beter dan genezen.
Helaas heb ik sinds een maand een ontzettende trilling in het stuur tijdens het remmen en bij hoge snelheden (200+). Aangezien mijn schijven en blokken voor vrij recent vervangen zijn leek het me sterk dat ze nu al krom zijn. Nu blijkt dat de fuseekogels hun beste tijd gehad hebben. Opzoek naar nieuwe/andere draagarmen dus. Bij de garage hadden ze het over powerflex rubbers, is dat wat? Ik vermoed overigens ook dat het hydrolager lv niet helemaal jofel meer is. Zit dat in de draagarm, of moet dat los besteld worden?
Geld kan ik maar 1x uitgeven, jammer, maar onderhoud gaat toch echt voor
Ik had een geluidje in de motor zitten: https://vimeo.com/86191750.
Vandaag is de krukaspoelie, geleiderol en spanrol vervangen omdat ie die 'piep' had. Al meer dan een jaar maar het was alleen met koud/vochtig weer. De laatste tijd werd het steeds erger dus werd het hoog tijd om eens te zoeken wat het nou was. De krukaspoulie (speling en rubber zat 'erin') en rollen (speling) dus.
Ook heb ik mn radiateur vervangen omdat de onderkant ontzettend bol stond. Gevalletje van voorkomen is beter dan genezen.
Helaas heb ik sinds een maand een ontzettende trilling in het stuur tijdens het remmen en bij hoge snelheden (200+). Aangezien mijn schijven en blokken voor vrij recent vervangen zijn leek het me sterk dat ze nu al krom zijn. Nu blijkt dat de fuseekogels hun beste tijd gehad hebben. Opzoek naar nieuwe/andere draagarmen dus. Bij de garage hadden ze het over powerflex rubbers, is dat wat? Ik vermoed overigens ook dat het hydrolager lv niet helemaal jofel meer is. Zit dat in de draagarm, of moet dat los besteld worden?
Geld kan ik maar 1x uitgeven, jammer, maar onderhoud gaat toch echt voor
Laatst gewijzigd door NielZ op 19 mar 2014, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Powerflex is te stug voor straatgebruik, hydrolagers zijn gewoon los te bestellen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Liever een iets minder mooie auto die geweldig rijdt, dan een super mooie wagen met een wegligging van een Multipla met 4 lekke schokbrekers
Alsof je klagen mag over jou dikke 330..NielZ schreef:Liever een iets minder mooie auto die geweldig rijdt
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Hij heeft optisch wel wat plekjes, die stonden op de planning om aangepakt te worden, maar ik vervang liever eerst de draagarmen. Daarna komt er een aardig leuke update (materiaal heb ik nl al liggen ). Hopen dat er tussendoor geen wiellagers of andere ongein er tussendoor komt.. Klagen doe ik zeker niet want het is echt een heeerlijke wagen. De eerste waar ik niet binnen 1 jaar op uitgekeken ben
Re: NielZ' Goldie
Vrijdag m'n bimmer weer opgehaald bij de garage. Twee dagen nadat ik hem terug had vorige week kwam er weer een piepje uit mijn motorkap dus ik weer terug. Bleek dat het de multiriem was. Verse multiriem erop en het piepje is weg
Het ene technische mankement is verholpen, dus door naar de volgende:
Afgelopen week leek het wel sinterklaas, pakketjes!
Waaronder 2 Moog draagarmen incl. rubbers
Vandaag tijd gehad om ze er allebei onder te gooien. Wat een hels karwei om de moer aan de rechterkant los te krijgen. Totaal geen bewegingsruimte. (links ook niet, maar met een dopsleutel heel veel verlengen ging dat behoorlijk simpel )
Ik ben niet zo van het foto's maken tijdens het beunen, dus hier het eindresultaat
Links
En rechts
Het scheelt echt enorm met rijden. Jammer genoeg trilt ie nog steeds een klein beetje tijdens het remmen dus ik denk dat ik de schijven tzt maar af laat draaien.
Nog meer pakketjes zijn 'on it's way' maar maken deel uit van een groter geheel
Het ene technische mankement is verholpen, dus door naar de volgende:
Afgelopen week leek het wel sinterklaas, pakketjes!
Waaronder 2 Moog draagarmen incl. rubbers
Vandaag tijd gehad om ze er allebei onder te gooien. Wat een hels karwei om de moer aan de rechterkant los te krijgen. Totaal geen bewegingsruimte. (links ook niet, maar met een dopsleutel heel veel verlengen ging dat behoorlijk simpel )
Ik ben niet zo van het foto's maken tijdens het beunen, dus hier het eindresultaat
Links
En rechts
Het scheelt echt enorm met rijden. Jammer genoeg trilt ie nog steeds een klein beetje tijdens het remmen dus ik denk dat ik de schijven tzt maar af laat draaien.
Nog meer pakketjes zijn 'on it's way' maar maken deel uit van een groter geheel
Die zimmermanns trekken nogal snel krom idd, ik heb ze uit laten harden en vervolgens af laten draaien, nu zijn zevniet krom te krijgen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Eigenlijk wilde ik wachten met updaten tot alles helemaal gemonteerd was, maar ik kan me niet meer bedwingen, dus hier maar een teaserpost
Men neme: Een heule hoop pakketjes
Met daarin onder andere: Hartge verlagingsveren (30mm rondom)
Nieuwe nieren, omdat mn oude zowat geen ophangingspunten meer had
Omdat ze zo spotgoedkoop waren AE besteld om te kijken of het wat is. ( I kinda like it, dus ze blijven nog ff zitten. Vooral met de oem xenon staat het best aardig. Halogeen stadslichtjes vind ik persoonlijk erg vloeken)
En het pronkstuk, jawel, een originele BMW M-Tech II set
Zoals je ziet is de set van boer Harm geweest die er niet bepaald zuinig op geweest is. De achterbumper was gescheurd, binnenbalk was gescheurd (kwam ik later achter) en de voorbumper had diverse diepe krassen. Vooral de onderkant was behoorlijk gehavend. Gelukkig heeft eBay daar splitters voor Het viel mee dat de skirts niet gescheurd waren
Ondertussen heb ik ook een nieuwe kachelweerstand besteld. Wat een bitch om dat ding te vervangen zeg! Ik ben er ruim 3/4 van mn zondag mee bezig geweest . Ik heb zelfs 2x mn telefoon op moeten laden omdat ie leeg was. (video + flitsfunctie heeft me door die hel getrokken ) Maar het is driedubbel waard. Geen climate controle met een eigen leven meer
Dan nu, een kleine sneakpeak!
Zoals je kunt zien heb ik de knipperlichten vervangen voor donkere. Ik vond de witte er teveel uit springen en nu zijn ze meer 1 geheel met de koplampen. De oranje lampjes laat ik wel zitten. Het heeft wel wat vind ik. Ook de mistlampen heb ik 'vervangen' voor smokes om dezelfde reden. (geval van hate it or leave it denk ik) Ik houd wel van oem, maar soms ook weer net niet
Now excuse me, ik kreeg net een telefoontje dat ik m'n achterbumper op kan halen
Men neme: Een heule hoop pakketjes
Met daarin onder andere: Hartge verlagingsveren (30mm rondom)
Nieuwe nieren, omdat mn oude zowat geen ophangingspunten meer had
Omdat ze zo spotgoedkoop waren AE besteld om te kijken of het wat is. ( I kinda like it, dus ze blijven nog ff zitten. Vooral met de oem xenon staat het best aardig. Halogeen stadslichtjes vind ik persoonlijk erg vloeken)
En het pronkstuk, jawel, een originele BMW M-Tech II set
Zoals je ziet is de set van boer Harm geweest die er niet bepaald zuinig op geweest is. De achterbumper was gescheurd, binnenbalk was gescheurd (kwam ik later achter) en de voorbumper had diverse diepe krassen. Vooral de onderkant was behoorlijk gehavend. Gelukkig heeft eBay daar splitters voor Het viel mee dat de skirts niet gescheurd waren
Ondertussen heb ik ook een nieuwe kachelweerstand besteld. Wat een bitch om dat ding te vervangen zeg! Ik ben er ruim 3/4 van mn zondag mee bezig geweest . Ik heb zelfs 2x mn telefoon op moeten laden omdat ie leeg was. (video + flitsfunctie heeft me door die hel getrokken ) Maar het is driedubbel waard. Geen climate controle met een eigen leven meer
Dan nu, een kleine sneakpeak!
Zoals je kunt zien heb ik de knipperlichten vervangen voor donkere. Ik vond de witte er teveel uit springen en nu zijn ze meer 1 geheel met de koplampen. De oranje lampjes laat ik wel zitten. Het heeft wel wat vind ik. Ook de mistlampen heb ik 'vervangen' voor smokes om dezelfde reden. (geval van hate it or leave it denk ik) Ik houd wel van oem, maar soms ook weer net niet
Now excuse me, ik kreeg net een telefoontje dat ik m'n achterbumper op kan halen
Laatst gewijzigd door Edward op 18 feb 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.