3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 28 jan 2015, 10:51

Robin320 schreef:Ik denk dat je een nieuwe radiateur (misschien ook airco radiateur) nieuwe motorkap, koplampen, en een voorfront moet hebben. Heb 'n jaartje terug bij een sedan ongeveer dezelfde schade gerepareerd bij een vriend van me.. Hij was toen +~ 600 euro kwijt, wel met gebruikte delen van een sloop. Maar je ziet er niets meer van. Ik hoop voor he je dat je je zeischermen niet beschadigd zijn. En je hebt geluk dat je airbags er niet uitgekomen zijn.

Grt Robin
600 kan ik wel mee leven, hopelijk is het zoiets :)
De garage waar de auto staat gaat iig proberen iets dergelijks ook voor mij te regelen, alleen blijken dergelijke onderdelen voor een coupe een stuk lastiger te vinden en dus ook duurder te zijn.

Zojuist verzekering gebeld, standaard verhaaltje uiteraard over het feit dat ik niets vergoed krijg omdat t mijn schuld is etc. Al moet ik wel zeggen dat de medewerkster van Achmea wel zorgzaam voor me was :hug:

Premie gaat zeer waarschijnlijk met ongeveer 1k per jaar omhoog, vanwege het feit dat ik slechts 19 ben ligt dit nog hoger dan normaal....

Fingers crossed, ik hoor later vandaag van de garage. Ill let you know! :|

Gebruikersavatar
zwolle12345
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 aug 2014, 19:20
Locatie: Zwolle

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door zwolle12345 » 28 jan 2015, 11:06

Ik denk dat Robin met 600 euro alleen de onderdelen bedoeld. Ga je het zelf herstellen of wil je het laten doen aangezien je auto bij een erkende schadehersteller staat?
Bmw E46 316i Sedan

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 28 jan 2015, 11:07

zwolle12345 schreef:Ik denk dat Robin met 600 euro alleen de onderdelen bedoeld. Ga je het zelf herstellen of wil je het laten doen aangezien je auto bij een erkende schadehersteller staat?
Zelf ga ik niets doen, dus t zal zeer waarschijnlijk ook wel duurder zijn dan dat. Maar ik bereid me voor op t ergste..

Robin320
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:57

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Robin320 » 28 jan 2015, 11:12

Dat waren de onderdelen met het spuiten, Zwolle12345. Heb verder alles zelf gemonteerd en inorde gemaakt. Toch een dikke 5u mee bezig geweest. Gemiddeld uurloon van een garage is toch wel 50 euro, maal 5 uurtjes is 250 euro. Ik denk als je het laat repareren dat het je toch wel richting een duizendje gaat, vooral bij een garage. Heb je geen kennis of vriend wat je wil helpen ermee, is best leuk om het zelf inorde te krijgen, en je steekt er wat van op en stukken goedkoper haha.

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 28 jan 2015, 11:14

Robin320 schreef:Dat waren de onderdelen met het spuiten, Zwolle12345. Heb verder alles zelf gemonteerd en inorde gemaakt. Toch een dikke 5u mee bezig geweest. Gemiddeld uurloon van een garage is toch wel 50 euro, maal 5 uurtjes is 250 euro. Ik denk als je het laat repareren dat het je toch wel richting een duizendje gaat, vooral bij een garage. Heb je geen kennis of vriend wat je wil helpen ermee, is best leuk om het zelf inorde te krijgen, en je steekt er wat van op en stukken goedkoper haha.
Als ik het voor onder de 2K gerepareerd kan krijgen, ben ik in principe tevreden.

Robin320
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:57

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Robin320 » 28 jan 2015, 11:39

Gewoon de onderdelen 2e hands kopen en als je de mogelijk hebt zelf monteren met iemand die er verstand van heeft. En rond de 1000 euro ben je altijd wel klaar. Wel opletten dat je zelf je onderdelen koopt en naar de garage brengt, al vaker meegemaakt dat de garage onderdelen kocht bij de sloop, en doodleuk zei dat het onderdeel 50euro duurder was dan daadwerkelijk was, op die manier wilde ze ook winst maken op gebruikte delen.

Gebruikersavatar
buutnhuus
Berichten: 1342
Lid geworden op: 27 feb 2010, 16:32
Locatie: Bergentheim, overijssel

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door buutnhuus » 28 jan 2015, 21:25

ik heb het al eens vaker aangegeven hier op 't forum. maar in Enter (overijssel) zit iemand die alleen maar bmw's en mini's sloopt. al deze onderdelen liggen in een magazijn. daar grijp je niet snel mis. het eenmans-bedrijfje heet BMWpoint. ik zou hem eens bellen, voor bumpers, schermen, motorkap. subframe's en ga zo maar door.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008


Gebruikersavatar
zwolle12345
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 aug 2014, 19:20
Locatie: Zwolle

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door zwolle12345 » 29 jan 2015, 08:56

Zo te lezen wil Nielske alles laten doen ipv zelf te gaan sleutelen.
Heb je al meer duidelijkheid over de kosten van de schadehersteller gekregen?
Bmw E46 316i Sedan

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 29 jan 2015, 09:41

zwolle12345 schreef:Zo te lezen wil Nielske alles laten doen ipv zelf te gaan sleutelen.
Heb je al meer duidelijkheid over de kosten van de schadehersteller gekregen?
Ik vermoed hierover vandaag meer duidelijkheid te krijgen, hij vertelde dat dit wat langer ging duren omdat hij inderdaad ging kijken naar gebruikte onderdelen. Ik ben zelf een absolute autogek, maar de technische kant is niet voor mij weggelegd. Ik heb geen ruimte, geen tijd en geen expertise om het klusje zelf te klaren.

Gr.

Gebruikersavatar
buutnhuus
Berichten: 1342
Lid geworden op: 27 feb 2010, 16:32
Locatie: Bergentheim, overijssel

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door buutnhuus » 29 jan 2015, 13:01

Ja maar als bedrijf zijnde kun je daar ook onderdelen halen. Ik was er laatst en toen kwam ik iemand van de bmwdealer daar tegen. Is dus niks mis mee.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008


Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 29 jan 2015, 17:53

Ik heb het als volgt afgesproken: ik heb een lijst gekregen met alle onderdelen die nodig zijn voor een volledig herstel van de auto. Ik ga deze zelf zoeken + kopen en afleveren bij de garage. Zij zorgen voor t spuitwerk en het afmonteren van het geheel.

Nu is mijn vraag als volgt: Waar moet ik op letten met het zoeken naar en het aanschaffen van deze onderdelen? Welke bedrijven kunnen jullie me adviseren? (bedankt voor de suggesties die ik al heb) En wat is jullie ervaring met eventuele imitatie delen. Is bijvoorbeeld cabrio en coupe hetzelfde bij deze onderdelen? of zit er nog verschil in onderdelen per motor? etc/./

Ik heb op de website van Dparts al alles wat ik nodig heb samengesteld om een idee te krijgen van de kosten, dan hebben jullie ook meteen een lijstje van alle onderdelen die ik vervangen moet gaan hebben.

Afbeelding

Bedankt voor jullie hulp!

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door matheeuwissen » 29 jan 2015, 18:35

Die koplampen die je nu hebt geselecteerd zijn de lelijkste koplampen ooit gemaakt. Verder zou ik geen imitatie plaatwerk gebruiken, omdat de kwaliteit en pasvorm minder is dan origineel.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

harald 328ci
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jun 2014, 15:54
Locatie: Overijssel

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door harald 328ci » 29 jan 2015, 19:23

Offenga heeft veel gebruikte onderdelen van demontage auto's misschien zit daar nog iets tussen ;)

Nielske
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:51

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Nielske » 29 jan 2015, 19:35

harald 328ci schreef:Offenga heeft veel gebruikte onderdelen van demontage auto's misschien zit daar nog iets tussen ;)
Hey Harald,

Ik heb gelijk even de website gecheckt! Daar verkopen ze dezelfde imitatie motorkap als op mijn afbeelding? Is dit per definitie altijd slechte kwaliteit?

Gr Niels

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: 3 weken een BMW, nu al een ongeluk? :(

Bericht door Quadrantz » 29 jan 2015, 20:23

Niels,

Ik zou ook even de volgende site raadplegen:
http://www.onderdelenlijn.nl/?gclid=Cj0 ... AvK68P8HAQ

Als je daar de onderdelen in vult die je nodig hebt dan krijg je reacties wat de kosten zijn (over het algemeen zijn het auto demontage bedrijven volgens mij en dus 2e hands).

Bij Dparts heb ik ooit een ABS pomp voor mijn vorige auto (320D) besteld en daar erg tevreden over.

Succes ermee :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”