Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
tom_il

Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni

Bericht door tom_il » 31 jul 2015, 09:42

Degids schreef:Ik probeer het heel te houden door mijn kofferbak nooit helemaal tot de uiterste stand te openen. Na 20 keer m'n kop gestoten te hebben ben ik daar nu goed aan gewend... :gek: :leip:
Zoals ik hierboven uitleg heb helpt dit niet, je kan het je beter gemakkelijk maken en de koffer volledig openen
Er is geen ontsnappen aan, tenzij de koffer open laten :), niet gebruiken, of de gootjes preventief veranderen.
Laatst gewijzigd door tom_il op 31 jul 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

Degids

Bericht door Degids » 31 jul 2015, 14:12

Okay, dus het is vooral wanneer de klep dicht zit dat de kabel gestrest wordt...
Dat wordt met de klep open rijden dan... Dikke achterspoiler!! :W

tom_il

Bericht door tom_il » 31 jul 2015, 15:16

Klopt, wanneer de klep dicht is word de kabel 90° geplooit tegen het dak aan. Het onderste deel van het gootje verkorten verbeterd dit in grote mate.
525d E61 2007 pre-LCI

markprinsen

Bericht door markprinsen » 31 jul 2015, 17:19

Is daar een DIY van?

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 aug 2015, 14:57

Even het hele topic doorlezen en bij het eerste bericht beginnen, dan ben je al een heel eind :whistle:

tattoodennis
Contacteer:

Bericht door tattoodennis » 27 aug 2015, 11:23

Bij mij is het:

Antenneversteker diversity 868mhz die waterschade heeft. De kabelboom gelukkig nog perfect,
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE

MarcelN

Bericht door MarcelN » 04 sep 2015, 18:50

Ik ben ook aan de beurt ben ik bang, maar ik heb buiten mijn 3e remlicht en waarschijnlijk achterruit verwarming nog een ander probleem....ik krijg via Carly for BMW app de melding 'brake light switch' en deze vandaag laten vervangen.
Echter het probleem is er nog steeds en geeft de gekste meldingen in het dashboard als het rondje met uitroepteken erin en driehoek met uitroepteken. De teksten in de Comp zeggen DBC uitgevallen, Rijstabiliteit en wegrij-assistentie :gek: de CC werkt nu uiteraard ook niet meer :nee:

Sorry dat ik zo 'in huis' hier val, maar mijn voorstel topic komt nog :ja:
Ik rij pas een maand BMW...
Betreft E61 530D LCI 2008 van binnen loaded 8) van buiten geen Sjonnie meuk voor mij :zwaai:
Ik ben benieuwd wie ook die klachten van DBC heeft en/of dat ook in die kabels kan zitten, ik heb garantie, maar doe ze dan liever zelf alle 4 tegelijk. Mag de winkel ze leveren, doe ik het werk, zijn ze goedkoper uit tijd=geld.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 sep 2015, 20:18

Volgens mij is dit allemaal te herleiden naar een kabelbreuk, als je garantie hebt dan lekker door hun laten opknappen, ga je toch niet zelf zitten rommelen ?

Beter kun je deze vraag even in Techniek zetten, dit is een DIY en vragen over de DIY zijn hier welkom :duim:

MarcelN

Bericht door MarcelN » 04 sep 2015, 20:45

Bedankt Bart, maar ik kom zojuist dit weer tegen op jullie overigens geweldige forum... viewtopic.php?f=123&t=31207&p=440209&hi ... en#p440209
dus ik blijf er zelf nog maar even vanaf, je hebt gelijk, ze regelen het maar.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 05 sep 2015, 09:29

Ah kijk, idd, zeker vanaf blijven en hun laten regelen :duim:

tattoodennis
Contacteer:

Bericht door tattoodennis » 10 sep 2015, 07:50

Bij mij was het na meten en nakijken de diversity volgens de bmw garage, sleutels amper effect dus steeds met de hand openen en sluiten. Ze hadden de kabelboom nagekeken zeiden ze, maar gisteren werd er dan een andere diversity ingezet, en wat denk je?

Helemaal geen verschil, bleek ook een zekering van het stuurslot niet in te zitten die de sleutel oplaad. Dus oude diversity er werr ingezet en nu even testen.

Toch even rond zitten lezen en reacties van mensen gehad dat de kabelboom kapot kon zijn. Maar omdat bmw garage dit had nagekeken dacht ik zal wel niets mee aan de hand zijn.

Gisteren toch eens de boel los gehaald, en ja hoor allemaal open kabels in me alle rechtse kabelboom. Dus die allemaal even een extra laagje tape gegeven.

Maar denk het weekend even de kabelboom er goed uithalen en even helemaal nalopen, die van mij heeft aan de linkerkant geen zichtbare schade. Maar ga het toch even nakijken,

Achterruitje gaat niet open helaas, dus even langs bmw garage die klikken hem.open en laat hem lekker openstaan tot zondagochtend. Dan hopen dat het lekker weer is en ik rustig kan gaan kijken hoe en wat allemaal.
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE

slagmand

Bericht door slagmand » 10 jan 2016, 19:33

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb problemen met de afstandsbediening (via sleutels) van de centrale vergrendeling.
E61 535D in augustus 2013 gekocht en een jaar later kwamen de problemen.
Ik heb al veel gelezen over de kabelbreuken en sluiting achterruit op dit forum maar nog niets over mijn uiteindelijke probleem.
Inmiddels zijn de volgende zaken aangepakt.
1. Nieuwe antenneversterker geplaatst en 1 draad in kabelboom gerepareerd (rest was nog ok).augustus 2014.
Afstandsbediening en achterruit functioneerden weer.
2. Accuproblemen (leegloop). Accu was zwak.
Accu vervangen. november 2014. Gaat nu goed.
Een tijdje later problemen met de achterruit. Deze opende spontaan en ook weer accuproblemen.
Vervolgens deed de afstandsbediening het spontaan niet meer. ook niet dichterbij.
3. Achterruitopener vervangen en kabelboom rechterkant vervangen. december 2015.
Achterruit werkt nu OK en accu OK maar afstandsbediening werkt nog niet.
Op naar de BMW dealer om probleem te laten vaststellen. Had zelf het gevoel dat de antenneversterker wederom defect was en dacht een garantiezaak te hebben. Geen vochtproblemen,
Probleem volgens hen was dat de 3-aderige strip op de paars/roze aansluiting van de antenneversterker gescheurd was. Deze verdwijnt in de achterruit.
Daar ad ik al eerder naar gekeken maar niet vastgesteld dat deze doorgescheurd was, Dealer heeft deze afgescheurd????
Volgens dealer moet er dus een nieuwe achterruit in om de AB weer te laten werken.
Ik heb de breuk hersteld door een stuk rubberrand weg te snijden.
Vervolgens de 3 platte draden aan beide zijden blootgelegd en weer aan elkaar gesoldeerd.
Helaas AB werkt nog niet.
Alles verder met de radio (AM/FM), achterruitverwarming,...enz werkt OK
Tot zover dit uitgebreide relaas.

Kan iemand mij vertellen of de diagnose van de dealer juist is en of er een oplossing(andere antenne op paars/roze aansluiting voorhanden is. Lijkt mij dat deze ook onder de achterspoiler te monteren is waardoor je de achterruit niet hoeft te vervangen. Ik wacht is spanning op de reacties.
Laatst gewijzigd door slagmand op 11 jan 2016, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Vintiem

Bericht door Vintiem » 11 jan 2016, 08:05

Wil niet de betweter uithangen maar heb je zelf gecontroleerd of alle andere draden inderdaad ok zijn?
Als je namelijk niet alles helemaal bloot hebt gelegd kan je niet zeggen of er geen breuken meer in de kabel zitten.
Je kan er echt heel lastig bij, sommige breuken zijn vrij "eenvoudig" te zien maar ik had er eentje die een stuk verder zat. Heel vreemd en niet verklaarbaar maar hij zat er wel.

Waarom zet ik dit hier neer: omdat ik weet dat er heel vaak (niet alleen door een hobbyist) heel slecht gekeken wordt naar deze kabelbreuken. En er wordt daarom maar van alles vervangen maar niets opgelost

tom_il

Bericht door tom_il » 11 jan 2016, 08:34

+1 Soms breekt alleen de kern en is de mantel nog ok. Niet zichtbaar tenzij te goed aan trekt.

Is sowieso een prutsherstelling als je 3 maanden later opnieuw een herstelling moet laten doen.
Ik heb al mijn herstelling gedaan en 3 a 4 jaar later nog steeds probleem vrij.

Nog nooit een probleem tegengekomen met de kabel die van de antenneversterker naar achterruit. Vrees dat je hier heel weinig info gaat rond vinden, deze gaan normaal nooit stuk.
525d E61 2007 pre-LCI

slagmand

Bericht door slagmand » 11 jan 2016, 09:47

Hallo Vintiem en tom_il,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik neem aan dat jullie het over de platte strip hebben die naar de paars/roze aansluiting op de antenneversterking hebben. Zoals aangegeven is de kabelboom in het scharnier vernieuwd dmv Sencom set.
De platte strip was volledig afgescheurd, precies waar deze uit de rubberrand komt, nadat ik terugkwam van de BMW dealer.
De diagnose van hun gaf ook geen verdere problemen aan.
Ik weet natuurlijk niet zeker of er nog een breuk in zit omdat ik ongeveer 4 cm heb blootgelegd.

Weten jullie of er een andere oplossing is zoals gevraagd in mijn eerste bericht?

MvrGr., Anton

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”