E39V8 schreef:Okee hij kreeg 11 foutcodes waarvan er 9 onbekend waren (zijn systeem herkende de fout niet).
De andere 2 waren:
-139
-245 of P245 (die man was niet heel duidelijk, ene keer zei hij P245 andere keer 245 maarja..)
Weet iemand toevallig waar deze codes voor zijn?
Volgens mij zij hij zelf dat eentje met de inlaat(spruitstuk) te maken had.
Was dit een BMW specialist? Dit zijn gewoon generieke OBD meldingen. Een echte specialist leest ze uit met ISTA/Rheingold en dan weet je direct wat er aan de hand is (niet alleen met vage codes, maar ook gewoon in geschreven tekst), plus die ziet nooit 'onbekende' codes. Schandalig als ze je er ook nog geld voor rekenen.. maargoed, dat is mijn mening.
Voor de codes: het is wat generiek, maar dit kan ik vinden op 245:
P0245 Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A" Low
P2245 O2 Sensor Reference Voltage Circuit Low
Volgens mij heb je geen turbo, dus code 2245 is waarschijnlijker
En op 139:
P0139 O2 Sensor Circuit Slow Response
P1396 Crankshaft Position Sensor Segment Timing Plausibility
P1397 Camshaft Position Sensor "B" Circuit (Bank 1)
Google anders zelf even naar BMW OBD codes. Ik heb mijn info van hier:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=683744
Edit: Hier vind ik ook meldingen die te maken hebben met het luchtinlaatsysteem (dan gaat het om de BMW code, niet de P code)
http://ww2.justanswer.com/uploads/PENTI ... 13_bmw.pdf
Dit geeft zo geen helder beeld. Ik zou echt een afspraak maken bij een BMW specialist. Waar woon je?