
...dat in tegenstelling tot onze huidige N42...

De M62 in mijn 7 verbruikt ook bijna geen drup.
Misschien een combinatie van beide, hou ons op de hoogte!JeroenV schreef:Ik denk dat ik zo ongeveer zeker wel 3000 kilometer heb gereden sinds de modificatie en oliewissel. Daarvoor kon er bij 1500 kilometer alweer olie bij. Nu staat die nog steeds op vol, dus een verbetering is het sowieso. Weet alleen niet of het nu puur door de checkvalve komt of omdat er weer verse olie in is gegaan.
Dat lijkt me ook nog wel vrij normaal, ik zou er blij mee zijncaloren schreef:ik heb na iets meer 5000 km te hebben gereden een litertje olie bij moeten vullen bij mijn 330, vind ik vrij normaal
Wat heb je allemaal al geprobeerd? De carterventilatie al vervangen? Dat zou ik als eerste doen. Indien je die vervangen hebt, heb je alleen een 12mm check valve nodig (Ebay ofzo) en een dunne vacuumslang (dacht 7mm buitenmaat).baronruud schreef:Hallo JeroenV , Neutron en Vinnie74.
Mijn E46 325i heeft ook last van veel olieverbruik. Alles geprobeerd, maar blijft olie zuipen. Nu wil ik graag ook de 02pilot mod doen en die checkvalve monteren. Als het niet te veel gevraagd is, wat heb ik precies nodig?
Ik heb het filmpje bekeken, maar kwa diameter, lengte slangetjes en die checkvalve, wat moet het precies zijn?