Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Hier ook al menig M52 en M54 gezien en gehad, maar van enig olieverbruik was geen sprake...
...dat in tegenstelling tot onze huidige N42...
De M62 in mijn 7 verbruikt ook bijna geen drup.
...dat in tegenstelling tot onze huidige N42...
De M62 in mijn 7 verbruikt ook bijna geen drup.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Mijn 325ti 2003 M54 145000km geen olieverbruik waargenomen. Loopt als een naaimachientje, ook hier een winterslaapje nu.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Even een update. Ik heb sinds het plaatsen van de checkvalve en het wisselen naar andere olie. Nu 5w40 ipv 0w40 geen olieverbruik meer gehad.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
@JeroenV: Hoeveel km's zonder olieverbruik heb je nu gereden?
Ik heb ondertussen de complete carterventilatie vervangen, ook alle kleine vacuumslangetjes en gelijk de o2 pilot mod incl. checkvalve gemonteerd.
Auto staat nog steeds geschorst, dus ik moet nog even geduld hebben...
Ik heb ondertussen de complete carterventilatie vervangen, ook alle kleine vacuumslangetjes en gelijk de o2 pilot mod incl. checkvalve gemonteerd.
Auto staat nog steeds geschorst, dus ik moet nog even geduld hebben...
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ik denk dat ik zo ongeveer zeker wel 3000 kilometer heb gereden sinds de modificatie en oliewissel. Daarvoor kon er bij 1500 kilometer alweer olie bij. Nu staat die nog steeds op vol, dus een verbetering is het sowieso. Weet alleen niet of het nu puur door de checkvalve komt of omdat er weer verse olie in is gegaan.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
ik heb na iets meer 5000 km te hebben gereden een litertje olie bij moeten vullen bij mijn 330, vind ik vrij normaal
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Hallo JeroenV , Neutron en Vinnie74.
Mijn E46 325i heeft ook last van veel olieverbruik. Alles geprobeerd, maar blijft olie zuipen. Nu wil ik graag ook de 02pilot mod doen en die checkvalve monteren. Als het niet te veel gevraagd is, wat heb ik precies nodig?
Ik heb het filmpje bekeken, maar kwa diameter, lengte slangetjes en die checkvalve, wat moet het precies zijn?
Mijn E46 325i heeft ook last van veel olieverbruik. Alles geprobeerd, maar blijft olie zuipen. Nu wil ik graag ook de 02pilot mod doen en die checkvalve monteren. Als het niet te veel gevraagd is, wat heb ik precies nodig?
Ik heb het filmpje bekeken, maar kwa diameter, lengte slangetjes en die checkvalve, wat moet het precies zijn?
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Misschien een combinatie van beide, hou ons op de hoogte!JeroenV schreef:Ik denk dat ik zo ongeveer zeker wel 3000 kilometer heb gereden sinds de modificatie en oliewissel. Daarvoor kon er bij 1500 kilometer alweer olie bij. Nu staat die nog steeds op vol, dus een verbetering is het sowieso. Weet alleen niet of het nu puur door de checkvalve komt of omdat er weer verse olie in is gegaan.
Dat lijkt me ook nog wel vrij normaal, ik zou er blij mee zijncaloren schreef:ik heb na iets meer 5000 km te hebben gereden een litertje olie bij moeten vullen bij mijn 330, vind ik vrij normaal
Wat heb je allemaal al geprobeerd? De carterventilatie al vervangen? Dat zou ik als eerste doen. Indien je die vervangen hebt, heb je alleen een 12mm check valve nodig (Ebay ofzo) en een dunne vacuumslang (dacht 7mm buitenmaat).baronruud schreef:Hallo JeroenV , Neutron en Vinnie74.
Mijn E46 325i heeft ook last van veel olieverbruik. Alles geprobeerd, maar blijft olie zuipen. Nu wil ik graag ook de 02pilot mod doen en die checkvalve monteren. Als het niet te veel gevraagd is, wat heb ik precies nodig?
Ik heb het filmpje bekeken, maar kwa diameter, lengte slangetjes en die checkvalve, wat moet het precies zijn?
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ja, idd nieuwe carterventilatie, werd zelfs iets erger. Daarna nog nieuwe olie + flush.
12mm zeker? Zoiets: http://www.filterservice-twente.nl/inde ... c7a195c2e0
12mm zeker? Zoiets: http://www.filterservice-twente.nl/inde ... c7a195c2e0
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Ja juist, ik had em voor 6 euro thuis via Ebay. Duurde wel een weekje, maar had er geen haast bij.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Die check valve op welke slang gaat die eigenlijk?
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2194
Ongeveer halverwege slang 4, en dan met de flow richting naar beneden.
Ongeveer halverwege slang 4, en dan met de flow richting naar beneden.
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Kijk dat is duidelijk, bedankt!
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
Slang 6 op carterventilatie, is dat de o2 mod juist?
Re: Hoog olieverbruik M54 blok verklaard!
huidige M52TUB25 ca 1 liter op 7000 km en km stand 275.000
heb diverse met deze motor gehad maar nooit echt overdadig olieverbruik
wel lekkages met kleppendekselpakkingen maar dat is normaal dat die is gaan lekken
de enige olieboot was de N42, op laatst 1 op 500 (klepseals) ook nadat praktisch alle pakkingen waren vervangen.
Lekte echt overal..bij peilstok, bij kleppendeksel, bij oliefilter, bij vacuumpomp, bij solenoid
heb diverse met deze motor gehad maar nooit echt overdadig olieverbruik
wel lekkages met kleppendekselpakkingen maar dat is normaal dat die is gaan lekken
de enige olieboot was de N42, op laatst 1 op 500 (klepseals) ook nadat praktisch alle pakkingen waren vervangen.
Lekte echt overal..bij peilstok, bij kleppendeksel, bij oliefilter, bij vacuumpomp, bij solenoid