l+r uitlaat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: l+r uitlaat

Bericht door Mario TT » 16 jan 2009, 19:01

Is het ook niet een kwestie van een andere bumper die dichter bij de grond staat? Dan zie je de pijpen niet en heb je het zelfde?

Zit bij de compact het reserve wiel net zoals in mijn 320d sedan? In de gelaste bak in mijn kofferbak? Of een rek onder de auto? Ik zou nevernooit die bak eronderuit slijpen en dichtlassen.. Maar het kan wel :X
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Griffendahl

Re: l+r uitlaat

Bericht door Griffendahl » 16 jan 2009, 19:03

Waarom zou je dat niet doen ?? Dat heeft een M3 ook... En die rijden ook gewoon zonder reservewiel... Op zich kan het prima hoor... Reparatiesetje erin en gaan met die banaan ;)

Gebruikersavatar
bmw325ticompact
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 okt 2008, 17:49
Locatie: Amsterdam ZO

Re: l+r uitlaat

Bericht door bmw325ticompact » 16 jan 2009, 22:20

die Foto's van de touring en compact zien er zeker niet verkeerd uit. Alleen gaat mijn voorkeur naar de eindemper van de touring. Ik heb de reservewiel onder de auto dus niet in de kofferbak. Is het dan veel werk om zo'n reparatiesetje te plaatsen of is dat niet nodig hoe ik de reservewiel in een rekje onder de auto heb liggen.

Gebruikersavatar
Patron
Berichten: 1693
Lid geworden op: 31 okt 2008, 11:20
Locatie: Masterdam

Re: l+r uitlaat

Bericht door Patron » 17 jan 2009, 00:41

farl schreef:Erg netjes die compact! :amen:
+1, ik zeg het ook.. vind compact model opeens stoer worden :D
Afbeelding

Michielk
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:09

M3 uitlaat op een 320D ?

Bericht door Michielk » 02 feb 2009, 12:21

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar is het technisch mogelijk om het laatste deel van een 320D Touring uitlaat, te vervangen met het laatste deel van een M3 uitlaat (grote pot met quad uitlaten)? Natuurlijk met het nodig las-werk, maar zal het de prestaties van de motor niet negatief beïnvloeden?

Zijn er nadelen? (mechanisch)?
Zijn er voordelen? (buiten natuurlijk het uiterlijk)

Zag namelijk een M3 uitlaat voor een prikje... leek me wel leuk om 4 uitlaten op een Touring te monteren.

Mvg, Michiel.

Maestroxl
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 dec 2007, 09:46

Re: M3 uitlaat op een 320D ?

Bericht door Maestroxl » 02 feb 2009, 12:41

Alles is te maken, maar ik denk zelf dat je beter af bent met een aftermarket oplossing. (bijv Eisenmann)
Je zult waarschijnlijk behoorlijk wat moeten verbouwen aan de onderkant van je touring.
Waarschijnlijk zit, net als bij de coupé/sedan, de bak voor het reservewiel in de weg.
Je zult dus je reserve wiel ergens anders mee moeten nemen of runflat banden monteren.
Voor je vermogen zal het niet veel uitmaken. Hoe het geluid zal zijn weet ik niet , maar dat zal vast ook veranderen.
Of het beter of slechter klinkt weet ik niet.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: l+r uitlaat

Bericht door Opt1mus » 02 feb 2009, 12:52

Berichten samengevoegd

Moderatoropmerking Opt1mus
Staat best leuk op een touring, zie mijn eerdere post

Afbeelding

PS van Griffendahl....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

WiD
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:14
Locatie: Tongeren

Re: l+r uitlaat

Bericht door WiD » 02 feb 2009, 17:12

Bij een dubbele Eisenmann loopt de rechtse pijp rond je reservewiel,dus moet helemaal niet worden weg geslepen.

Vb op ebay


http://cgi.ebay.de/EISENMANN-Auspuff-BM ... 240%3A1318

Maestroxl
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 dec 2007, 09:46

Re: l+r uitlaat

Bericht door Maestroxl » 02 feb 2009, 18:15

Dat zeg ik ;)

WiD
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:14
Locatie: Tongeren

Re: l+r uitlaat

Bericht door WiD » 02 feb 2009, 18:28

Idd,had verkeerd begrepen wat je juist bedoelde :)

Ik ga wrs ook voor een eisenmann gaan,ben er alleen nog niet uit of het ook een l+r systeem gaat worden of een gewone dubbele.
Ik heb geen :///m: -tech bumper en weet niet of een l+r systeem daar mooi onder staat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”